خلاصه ماشینی:
"امروزه سیستم بازاریابی شبکههای سنتی با توجه به ورود ابزارهای الکترونیکی که هزینههای توزیع کالا را به شدت کاهش و سرعت انتقال کالا را از تولید به مصرف افزایش میدهند،کارایی خود را از دست داده و شبکههای توزیع چند مرحلهای الکترونیکی(MLM) Multi-Level-Marketing به نحو شگفت انگیزی گسترش یافتهاند،اما تنوع اینگونه شبکههای توزیع با توجه به نوع فعالیت برخی از شبکهها که بعضا به صورت سازههای هرمی و بر اساس عضو گیری و دریافت حق عضویت از اعضا در مقابل وعده تحویل و تسلیم کالاهای موهوم و یا کالاهای غیر متعارف با ارزش خیالی در آینده-که بسیار فراتر از ارزش جاری آنهاست-و پرداخت کمیسیون بر اساس توسعه هندسی اعضا(عضو گیری) و نه بر مبنای فروش کالا تشکیل میشوند،باعث شده پیش بینی میشود که تا سال 2007، حجم تجارت الکترونیک در جهان،به 25 درصد کل تجارت جهانی افزایش یابد."