چکیده:
هدف از این تحقیق، بررسی روابط موجود بین اقدامات و عملکرد SCQM و نوآوری است. این مدل از طریق تحلیل مسیر با استفاده از داده های مقطعی صنعت خودرو ایران طراحی و تست شده است . با استفاده از یک روش کمی، 280 نفر از 500 مدیر ارشد و اجرایی در صنعت خودرو ایران در این نظرسنجی شرکت کرده و آن را تکمیل نمودند. از طریق مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) برای بررسی فرضیه های پژوهش و مدل مفروض استفاده شد. این یافته ها اثر مثبت رویه های مدیریت کیفیت زنجیره تامین بر نوآوری و عملکرد سازمانی را پوشش میدهند.نتایج حاصل از آنالیز نشان می دهد که نوآوری تا حدی بر رابطه بین رویه های مدیریت کیفیت زنجیره تامین و عملکرد سازمانی تاثیر می گذارد. همچنین این مطالعه تاثیرات های نظری و تجربی را در پی داشته و براساس نتایج آن مدیران می توانند نقاط قوت و ضعف سازمان خود و در نتیجه توسعه استراتژی های مناسب در جهت بهبود عملکرد سازمانی خود را بهبود بخشند.
خلاصه ماشینی:
(2005); Flynn and Flynn (2005); Yeung (2008); Sroufe and Curkovic (2008); Kaynak and Hartley (2008); Kuei et al.
3. Ghosal and Nair-Reichert (2009); Roper, Du and Love (2008).
3. Ab Wahid, James Corner, and Tan (2011); Jusoh, ZienYusoff, and Mohtar (2008); NoorHazilah (2009); Rohaizan and Tan (2011); Sit, Ooi, Lin, and Chong (2009).
7. Gambardella, Harhoff, and Verspagen (2008); Harhoff, Narin, and Scherer (1999); Karki (1997); Rosen- kopf and Nerkar (2001); Silverberg and Verspagen (2007).
8. Hitt, Hoskisson, Johnson, and Moesel (1996); Katila and Chen (2012).
Garcia, 2002; Tharenou, Saks and Moore (2007).
(2011); Jusoh, ZienYusoff, and Mohtar (2008); Rohaizan and Tan (2011); Sit, Ooi, Lin, and Chong (2009).
Hagendoornand Cloodt (2003), Roberts and Amit (2003), Mansfield (1996), Geroski (2000), Weerawar- dena (2003 Chesbrough et al.
علاوه بر این ، برخی (نه همه ) از آن ها (,IA, ILP CF) یک تأثیر مثبت و مستقیم بر عملکرد دارند، این نتیجه نشان میدهد طرفداران مدیریت کیفیت زنجیره تأمین در قانع کردن مدیران برای اجرای کل بسته رویه های مدیریت کیفیت زنجیره تأمین مؤثر بوده اند؛ به عبارت دیگر، این نتایج با دیدگاه پاول و سیلا و ابراهیم پور٣ هماهنگ بوده و مصداق قوی در برابر این فرضیه وابستگی متقابل مدیریت کیفیت زنجیره تأمین (که در آن هیچ ارتباط مستقیم بین مدیریت کیفیت زنجیره تأمین و عملکرد سازمان نمیتواند برقرار شود اما یک اقدام باید بر دیگر اقدام مؤثر باشد تا بهبود عملکرد سازمان محقق شود) ارائه میکنند که توسط نویسندگان مختلف ٤ نتیجه گیری شده است .
2. Christensen and Bower (1996); Prahalad and Hamel (1994); O’Reilly and Tushman (2008); Teece, Pisa- no and Shuen (1997); Zahra and Covin (1995).