خلاصه ماشینی:
"مطالعه تارخچه استفاده از کامپیوتر در صنعت بیمه و عملکرد یک سیستم اطلاعاتی نمایانگر آن است که در اوائل دهه 1980 عمدتا فراگرد دستهبندی و پردازش اطلاعات و وارد کردن آن از بر درو به صورتحساب بوسیله کامپیوتر انجام میشد(وبه آن Batch Processing )میگویند در این روش برخی از تغییرات بطور دستی انجام میشود).
تقریبا همزمان با معرفی نوار مغناطیسی طرحهای جدیدتری نیز عرضه شد پیشنهادهای بیمه همراه با کلیه اطلاعات به صورت الکترونیکی به شرکتهای بیمه منتقل شدند این طرح توسط شبکههای ارتباطی کامپیوتر به مرحله عمل درآمد این مهم در تسهیل اطلاعات نقش بسزائی داشت مدیر و مسئول این شبکه ارتباطی شرکت آی بی ام بود که توسط لویدز و کمپانیهای بازار لندن انتخاب شد.
در اوائل دهه 1990 سیستم خسارات انستیتو بیمهگران لندن و لیرما مورد تجدید نظر قرار گرفت با این هدف که انتقال جزئیات خسارات به اعضاء ذیربط از طریق شبکه اطلاعاتی صورت گیرد.
سیستم اتکائی امروز،خواهان مرزبندیهای جدید است منجمله: 1-دریافت مستقیم اطلاعات در مورد ریسک بیمه شده از پیشنهاد بیمه(علیرغم آنکه هم اکنون بیمهگران لویدز از سیستم واگذاری کردن ریسک شرکت لویدز نیز میتوانند استفاده کنند همچنین شرکتهای بیمه هم به انستیتو بیمهگران لندن و لیرما جهت مذاکرات مستقیم دسترسی دارند.
بیمههای اتکائی واگذاری-یک سیستم سندیکائی(7) با توجه به نیاز بیمهگران میتواند تسهیلات ذیل را در فعالیتهای واگذاری پرتفوی فراهم آورد: 1-دریافت اقلام ریز بدهکار و بستانکار اتکائی از شبکه کامپیوتری اطلاعات 2-کنترل اتوماتیک این اقلام و مقایسه آنها با بیمهنامه یعنی کنترل حق بیمه دریافتی قراردادهای اصلی اختیاری،مشارکت و مازاد خسارت با آنچه در کامپیوتر خود سیستم کورپوریشن ملحوظ شده است."