چکیده:
متن حاضر بر آن است تا با توجه به نتایج طرح «ارتقای مهارتهای سواد اطلاعاتی شاغلان تحقیقاتی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی در مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری» و استانداردهای سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی، عنوانهای سلسله جلسات پیشنهادی مجری را برای آموزش سواد اطلاعاتی به شاغلان تحقیقاتی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی برای تشکیل سلسله کارگاههای آموزشی ارائه دهد و سپس به سنجش اثربخشی این عنوانها بپردازد. به طور نمونه، در سلسله کارگاههای آموزشی برگزار شده در مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوی.
خلاصه ماشینی:
سنجش اثربخشی سلسله کارگاههای پیشنهادی آموزشی سواد اطلاعاتی به شاغلان تحقیقاتی کتابخانهها و مراکز اطلاع رسانی مرضیه سیامک<FootNote No="241" Text=" عضو هیئت علمی مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری siamak@ricest.
ir"/> دکتر فاطمه احمدی نسب<FootNote No="242" Text=" عضو هیئت علمی مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری"/> چکیده متن حاضر بر آن است تا با توجه به نتایج طرح «ارتقای مهارتهای سواد اطلاعاتی شاغلان تحقیقاتی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی در مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری» و استانداردهای سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی، عنوانهای سلسله جلسات پیشنهادی مجری را برای آموزش سواد اطلاعاتی به شاغلان تحقیقاتی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی برای تشکیل سلسله کارگاههای آموزشی ارائه دهد و سپس به سنجش اثربخشی این عنوانها بپردازد.
سواد اطلاعاتی، شاغلان تحقیقاتی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، کارگاه آموزشی، سنجش اثربخشی، مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری مقدمه و بیان مسئله با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش سواد اطلاعاتی و پیوند جدایی ناپذیر مفهوم سواد اطلاعاتی و یادگیری، سواد اطلاعاتی باید بخشی از تجربة آموزشی هر فرد باشد (قاسمی، 1385).
<رجوع شود به تصویر صفحه> روش انجام کار این طرح بر اساس الگوی پیشنهادی اجرای کارگاههای آموزشی توسط مجری، نمودار 1 چنین برگزار شد: </رجوع شود به تصویر صفحه> <رجوع شود به تصویر صفحه> </رجوع شود به تصویر صفحه> اجرای پیش آزمون برای تعیین سطح مخاطبان چون مشخص نبود داوطلبان شرکت در سلسله کارگاههای آموزشی، از نظر احراز مهارتهای مختلف در یک سطح قرار دارند، سطح سواد اطلاعاتی پایه و واقعی آنان بررسی شد.