چکیده:
یکی از پرسش هایی که همواره درخصوص کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی مطرح
می شود و این مراکز اغلب درمعرض این پرسش قرار دارند، این است که براساس
هزینه هایی که برای گردآوری، سازمان دهی و اشاعه اطلاعات در این مراکز می شود،
کیفیت خدمات آن ها چگونه است و این مراکز در برآورده کردن نیازهای کاربران خود
چقدر موفق بوده اند؟ برای پاسخ به این مهم، به ناچار باید به سنجش و ارزیابی
کیفیت و کمیت خدمات اطلاعاتی ارائه شده در این مراکز پرداخت. برهمین اساس،
آشنایی با انواع خدمات ارائه شده در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در کنار شناخت
مبحث کیفیت می تواند راهگشا باشد. همچنین علاوه بر این مباحث، توجه به انواع
شیوه های ارزیابی خدمات و مدل های ارزشیابی موجود یا قابل اکتشاف در فرایند
پژوهش های مرتبط با این حوزه می تواند در توصیف و تحلیل فرایند سنجش و
ارزیابی خدمات اطلاعاتی بسیار مفید باشد. اثر حاضر ضمن معرفی کتاب سنجش و
ارزیابی خدمات اطلاعاتی و نقد آن، اطلاعات مختصر و مفیدی دربارة حوزة سنجش و
ارزیابی خدمات اطلاعاتی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. اثر حاضر که در هفت
فصل تنظیم شده است، تلاشی برای آشناکردن مخاطبان اثر با حوزة سنجش و
ارزیابی خدمات کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است که براساس محتوای موجود
توانسته به اهداف خود نائل شود.
One of the special functions of the media, especially social networks, is
their role in the entire body of society and many of the economic activities.
With this theme, the book “learning organizations with knowledge
management and virtual networks” is reviewed and criticized. The results
show that the book features important points such as social networks
by analytical levels, the criteria for measuring the network, their
varying performance, and covering simultaneously and three general
issues in one subject, which is new. From other side, there are problems
such as lack of knowledge of the authors about the balance of the content
of the book in order to be more effective, the coincidence between
the spelling of Persian and English words, the inconsistency between
the bibliographic resources within the text with the end-of-book reference,
the lack of internal referencing, the lack of images, and, finally,
the lack of index at the end of the book. In this overview we cover them.