چکیده:
هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شددر بازار
بورس اوراق بهادار تهران است. دادههای متغیر عملکر سازمانی تحقیق با استفاده از نمونهای شامل ٣٣
شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دورهی زمانی ١٣٨٩ الی ١٣٩٣ و دادههای
استراتژی رقابتی با استفاده از پرسشنامه های استاندارد در بین مدیران شرکتها توزیع و جمع آوری گردیده
شده است. تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده به روش تکنیک حداقل مربعات جزئی، تکنیک بوت
استراپینگ و روش دادههای ترکیبی و مدل اثرات تصادفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. آزمونهای
مانایی نشان از مانایی متغیرها در حالت (سطح) میباشد. نتایج این تحقیق حاکی از تاثیر مثبت استراتژی های
رقابتی بر عملکرد شرکت می باشد و این مهم نیز همسو با نتایج مطالعات پیشین و مبانی نظری مطالعه حاضر
می باشد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف از اين مطالعه ، بررسي تاثير استراتژي هاي رقابتي بر عملکرد مالي شرکت هاي پذيرفته شددر بازار بورس اوراق بهادار تهران است .
داده هاي متغير عملکر سازماني تحقيق با استفاده از نمونه اي شامل ٣٣ شرکت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران براي دوره ي زماني ١٣٨٩ الي ١٣٩٣ و داده هاي استراتژي رقابتي با استفاده از پرسشنامه هاي استاندارد در بين مديران شرکتها توزيع و جمع آوري گرديده شده است .
بنابرآنچه عنوان شد، هدف اين تحقيق ، شناسايي تاثير استراتژي هاي رقابتي (منابع انساني، تصوير برند، نوآوري گرايي و فناوري اطلاعات ) بر عملکرد مالي شهرک هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران ميباشد.
اين تحقيق به تدوين پرسشنامه اي جهت بررسي تاثير استراتژي هاي رقابتي بر عملکرد مالي شرکت هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است .
آمار توصيفي متغيرهاي مربوط به شرکتهاي مورد بررسي (به تصویر صفحه مراجه شود) فرضيه ١: استراتژي رقابتي تصوير برند بر عملکرد مالي شرکت تاثير مثبت دارد.
بنابراين ميتوان نتيجه گرفت که ساختار سازماني روابط بين استراتژي هاي رقابتي و عملکرد شرکت را تعديل مي کند ميزان تاثيرگذاري اين متغير ٠/١١ ميباشد و لذا فرضيه پنجم پژوهش مورد تاييد واقع ميشود.
بنابراين ميتوان نتيجه گرفت که اندازه سازمان روابط بين استراتژي هاي رقابتي و عملکرد شرکت را تعديل مي کند ميزان تاثيرگذاري اين متغير ٠/٢٠ ميباشد و لذا فرضيه ششم پژوهش مورد تاييد واقع مي شود.