چکیده:
این مقاله احتمال شارژ باتری خودروهای الکتریکی در محل کار با استفاده از انرژی خورشیدی در هلند را بررسی میکند. برای تعیین مختصات بهینه پانلهای PV به منظور دستیابی به حداکثر بازده انرژی در هلند از داده های سازمان هواشناسی آلمان استفاده شده است. برای تعیین انرژی در دسترس برای شارژ EV و لزوم اتصال به شبکه، تغییرات فصلی و دورهای تابش خورشید بررسی شده است. به دلیل تابش نسبتا کم خورشید در هلند، ثابت شده که توان نامی آرایه pv می تواند تا ٣٠ درصد بیشتر از توان نامی مبدل باشد. با هدف به حداقل رساندن وابستگی به شبکه و حداکثر استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ مستقیم خودروی الکتریکی، شارژهای دینامیکی مختلف خودروی الکتریکی مقایسه شدهاند. دو سناریو مورد توجه قرار گرفته است - در سناریو اول خودروهای الکتریکی بایستی فقط روزهای کاری هفته شارژ شوند و در سناریو دیگر، خودروی الکتریکی بایستی هفت روز هفته شارژ شوند. برای تسهیل شارژ خودروهای الکتریکی مختلف از یک شارژ EV-PVT مکانیسم اولویتبندی پیشنهاد شده است. احتمال ادغام ذخیرهسازی داخلی در شارژر EV-PV برای مستقل کردن آن از شبکه نیز بررسی شده است. اندازه بهینه ذخیرهسازی که باعث کاهش وابستگی به شبکه به میزان ٢٥ % میشود، بررسی شده است.
نکات برجسته
شارژر EV خورشیدی ١٠ کیلووات با V2G برای محل کار در هلند بررسی شده است.
زاویه انحراف بهینه برای پانل های PV به منظور دستیابی به حداکثر بازده در هلند ٢٨ درجه است.
آرایه PV میتواند ٣٠ % بزرگتر از مبدل باشد که باعث میشود فقط 3/2% ت انرژی داشته باشیم.
وضعیت شارژ گاوسی EV با پیککم همانند نسل PV است.
ذخیره محلی ١٠ کیلو وات ساعت باعث شده که مبادله انرژی با شبکه به میزان ٢٥ % کاهش یابد.
خلاصه ماشینی:
طراحی سیستم برای ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در محل کار محمد کسرایی كارشناسي رشتهي معماري موسسه پردیس بین الملل فارابی چکیده این مقاله احتمال شارژ باتری خودروهای الکتریکی در محل کار با استفاده از انرژی خورشیدی در هلند را بررسی میکند.
مزایا این شارژر EV-PV عبارتند از: ــ کاهش تقاضای انرژی شبکه به دلیل شارژ EV، زیرا توان شارژ به صورت موضعی و به صورت «سبز» با استفاده از پانلهای خورشیدی تولید شده است.
شکل 15 توان مبادله شده با شبکه و انرژی ذخیره شده در بانک باتری محلی را برای سال 2013 (با تفکیکپذیری 1 دقیقه)، با فرض بار خودروهای الکتریکی برای 7 روز هفته و تنها برای روزهای کاری با استفاده از روش G4، نشان میدهد.
اگر ترجیح داده شده باشد که از انباره کوچکتر استفاده شود، انباره 5 کیلووات ساعتی میتواند منجر به کاهش 17 و 20 درصدی در مبادله انرژی با شبکه به ترتیب برای بار خودروی الکتریکی در 5 روز هفته و 7 روز هفته میشود.
انرژی سالانه مبادله شده با شبکه برای سال 2013 به صورت تابعی از اندازه انباره، با در نظر گرفتن 7 روز هفته (چپ) و روزهای کاری (راست) با استفاده از روش شارژ گاوسی G4 خودروی الکتریکی.
درصدی از زمان در سال که انرژی مبادله شده با شبکه و باتری حالت خاصی از شارژ را برای 7 روز هفته (چپ) و فقط روزهای کاری (راست) با استفاده از روش شارژ گاوسی G4 خودروی الکتریکی ایجاد میکند.
Comparison of system architecture and converter topology for a solar powered electric vehicle charging station.