چکیده:
این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه بندی دبیران زبان انگلیسی براساس شاخصهای آموزش الکترونیک
٩٦ صورت گرفت. روش پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها - در سال ١٣٩٥
توصیفی-پیمایشی بود. در این تحقیق، شناسایی عوامل موثر بر شناسایی و رتبه بندی دبیران زبان انگلیسی براساس شاخصهای آموزش الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله از طریق مصاحبه با خبرگان این زمینه معیارها انتخاب و سپس هر یک از این شاخصها از طریق پرسشنامه و جمع آوری و تحلیل دادهها مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن نشان داده شده است. با کمک این جدول، شاخصها
ابتدا با استفاده از روش دلفی پس از جلسات تعیین شدند و سپس با استفاده از آزمون فریدمن رتبه بندی
شدهاند. ضمنا بدلیل برخی محدودیتهای تحقیق نظیر زمان تحقیق، زمان بر بودن تفهیم پروژه به کلیه افرادی
که به نوعی مرتبط بودند و موجود نبودن اطلاعات و … از ذی نفعان فقط به خبرگان نامبرده شده بسنده
شده است.
خلاصه ماشینی:
واژه هايکليدي: صلاحيت حرفه اي، آموزش الکترونيکي، دبيران زبان انگليسي، تعامل ، ارزشيابي ٥٠ / فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني، دوره جديد، شماره نهم ، بهار ١٣٩٧ * * * * * ١- مقدمه در هر کشوري نظام آموزشي، يکي از پيچيده ترين زير نظام هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است ؛ که همواره تعداد زيادي از افراد به عنوان يادگيرنده و ياددهنده به طور مستقيم و يا غيرمستقيم به نحوي با فعاليت هاي آن سر و کار دارند.
Quality شناسايي و رتبه بندي دبيران زبان انگليسي بر اساس شاخص هاي آموزش الکترونيک / ٥١ ٢- مرور ادبيات پيشين گراو، کالگاگني، پريس و اوتريز(٢٠١٧٥)، پژوهشي با عنوان "بهسازي حرفه اي معلمان از طريق مشارکت دانشگاه و مدرسه " انجام دادند.
Blaskova, Blasko, Matuska & Rosak-Szyrocka ٥٢ / فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني، دوره جديد، شماره نهم ، بهار ١٣٩٧ * * * * * انگستروم و اسونسون (٢٠١٥١٢)، پژوهشي با عنوان «نگاه معلمان نسبت به بهسازي مستمر در مقاطع دبستان کشور سوئد» انجام دادند.
٦٠ / فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني، دوره جديد، شماره نهم ، بهار ١٣٩٧ * * * * * مطالعات نشان داده اند که در سؤال هايي که به قضاوت متخصص نيازمندند ميانگين پاسخ هاي افراد نامرغوب تر از ميانگين توليد شده به وسيله فرايندهاي تصميم گروهي است و روش دلفي اين نامرغوبي ار تحمل ميکند.