چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی تحلیلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به لحاظ پرداختن به توانمند سازی
مدارس در سال 1395 بود. روش پژوهش حاضر، به صورت روش سندی- تحلیلی و از راه تحلیل محتوای کمی و کیفی انجام شد.جامعه آماری این پژوهش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه 1395 بود. ابزار مورد نیاز جهت بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر مقالات و کتابهای مرتبط با موضوع بود که با مطالعه فصول سند در زمینه موضوع مورد پژوهش ابتدا مطالعات مورد نیاز با توجه به موضوع پایان نامه نکته برداری شد. روش تحقیق حاضر عمدتا روش تجزیه و تحلیل و از راه تحلیل محتوای کیفی و کمی، اطلاعات جمع آوری شده، متکی بر اسناد و مدارک و شواهد و ادراک و تحلیل عقلانی است. نتایج نشان داد که بطور کلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به راهکارهای مدیریتی مدارس، توسعه ی مشارکت مدارس، فناوری اطلاعات و ارتباطات مدارس و توانمند سازی مدارس در حد مطلوب پرداخته نشده است. همچنین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شفاف سازی مدارس روابط انسانی مدارس، الگوسازی مدارس، خودمدیریتی مدارس، بصیرت مشترک مدارس، تعهد مدارس در حد مطلوب پرداخته شده است.
خلاصه ماشینی:
همچنين ، با توجه به مقدار خي دو بدست آمده (١٥/١١) که در سطح ٠/٠٥ معني داري است ، مي توان استنتاج نمود که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به مؤلفه هاي توانمند سازي مدارس ، به طور يکسان پرداخته نشده است .
همچنين ، با توجه به مقدار خي دو بدست آمده (٠/٥٨) که در سطح ٠/٠٥ معني داري است ، مي توان استنتاج نمود که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به مؤلفه هاي شفاف سازي مدارس ، به طور يکسان پرداخته نشده است .
همچنين ، با توجه به مقدار خي دو بدست آمده (٢/٦٩٥) که در سطح ٠/٠٥ معني داري است ، مي توان استنتاج نمود که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به مؤلفه هاي توسعه ي مشارکت مدارس ، به طور يکسان پرداخته نشده است .
همچنين ، با توجه به مقدار خي دو بدست آمده (٠) که در سطح ٠/٠٥ معني داري است ، مي توان استنتاج نمود که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به مؤلفه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات مدارس ، به طور يکسان پرداخته شده است .
همچنين ، با توجه به مقدار خي دو بدست آمده (٠/٨٤) که در سطح ٠/٠٥ معني داري است ، مي توان استنتاج نمود که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به مؤلفه هاي روابط انساني مدارس ، به طور يکسان پرداخته نشده است .