خلاصه ماشینی:
کارکرد تفسیر در به چالش کشیدن باورها و مفروضات، تغییر و تحول فرهنگی را ممکن میسازد (هچ، 1997، 362 - 364)؛ برای مثال، اگر در مفروضات و باورهای فرهنگی، به مثابه قویترین بنیانها معرفی شود و این باور عمیقا مورد احترام و تحسین مردم باشد، اما تجلی آن در ارزشهای واقعی جامعه چندان محسوس نباشد، احتمال انعکاس آن در مصنوعات رفتاری، شفاهی و فیزیکی ساخت جامعه کاهش مییابد.
با توجه به نقش خردهسیستمهای آموزشی جامعه در آماده سازی کودکان برای ایفای نقشهای بزرگسالی و آموزش ارزشهای اساسی، و همچنین با توجه به تأثیر چشمگیر آموختههای اولیه کودکان در مجموعه باورها، ارزشها و هنجارهای مؤثر بر رفتار بزرگسالی آنان، به نظر میرسد که سرمایه گذاری برای اصلاحات فرهنگی از طریق خردهسیستمهای آموزشی و رسانههای گروهی بسیار ثمربخش و پربازده باشد؛ پس اگر جامعهای واقعا مشتاق تحقق عدالت اجتماعی باشد، باید فرزندان خود را چنان تربیت کند که در سیر کامیابیهای خود صبورانه در برابر حق دیگران تسلیم شوند و در صورت لزوم، شجاعانه حق خود را از دیگران باز ستانند.
- بدون امید به موفقیت، احتمال بروز رفتار دستیابی به هدف بسیار کاهش مییابد؛ از این رو، برای تحقق جامعه عدل موعود، باید عناصر اجتماعی را امیدوار ساخت و مصنوعات گفتاری و نوشتاری ناامید کننده را مورد نقد و ارزیابی واقع بینانه قرار داد؛ به طوری که اعضای جامعه حقیقتا ایمان بیاورند که آن چه خداوند صریحا بدان امر میکند، حتما و قطعا تحقق یافتنی است.
(Coffey, Robert,E, Phillip , L Hunsaker (4991؛ Management and Organizational curtis , w Cook behavior, Richard D, Irwin Inc Avsten Press.
(Kreitner, Robert Angelo Kinicki,(1002؛ Organizational Behavior؛ fifth edihon, Irwin/ Mcgraw - Hill.
Miller, David(9991), Principles of Social Justice؛ Harvard University Press.