چکیده:
بررسی حسابداری و فرهنگ عامه، برنامه تحقیقاتی هیجانانگیزی برای حسابداری مدیریتی محسوب میگردد. استراتژی، اقدامی پیچیده و بهطورکلی یک فرآیند اجتماعی است. تولیدکنندگان تئاتر مسیری را برای مذاکره با بازار اتخاذ میکنند که بهواسطه تایید سازمانهای واسطه روی کار آمده و محصولات فرهنگی جدید را بهواسطه فرآیندهای استراتژیکی پشتیبانی میکند. در مقاله حاضر رابطه حسابداری مدیریت استراتژیک با فرهنگ عامه مطالعه گردید. روششناسی تحقیق حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را تمام کارمندان و مدیران تئاترهای شهر تهران به تعداد 700 نفر تشکیل داده است. ابزار اصلی گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است. یافتهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) مورد بررسی قرار گرفت و جهت انجام محاسبات آماری از برنامه SPSS استفاده گردید. نتایج حاصله نشان داد. تکنیک نظارت بر موقعیت رقابتی، تکنیک ارزشگذاری نشان تجاری، عملکرد تئاترهای تجاری، تکنیک تجزیهوتحلیل سودآوری مشتری و تکنیک ارزیابی عملکرد رقیبان بر عملکرد تئاترهای تجاری تاثیرگذار است.
خلاصه ماشینی:
به منظور موفقیت در آوردن محصولات متنوع و فرهنگی جدید در بازار، تولیدکنندگان نه تنها بر توسعه محصول تمرکز میکنند، بلکه تلاش میکنند تا توسعه بازار را نیز شکل دهند؛ بنابراین این پژوهش به دنبال بررسی رابطه حسابداری مدیریت استراتژیک با فرهنگ عامه می باشد به بررسی رابطه ارزشگذاری نشان تجاری، موقعیت رقابتی، ارزیابی عملکرد رقیبان و تجزیهوتحلیل سودآوری مشتری بر عملکرد تئاترهای تجاری می پردازد.
فروغی (1391) در مقاله ای تحت عنوان بنیان های مفهومی حسابداری مدیریت استراتژیک بیان می دارد تغییرات سیستمی بر اساس گذشته موجب ایجاد ریسک می شود و برای تحقق کنترلهای استراتژیک لازم است که روند درون سیستمی و گذشته نگر به صورت برون سیستمی و آینده نگر (تگرش استراتژیکی) باشد.
) توجه به سطح معنی داری کمتر از 01/0 وجود رابطه همبستگی بین عامل به کارگیری تکنیک نظارت بر موقعیت رقابتی و عملکرد تئاترهای تجاری در سطح معنی داری 99/0 تایید یا به عبارت دیگر فرض صفر رد و فرض 1 مورد قبول می باشد.
در پاسخ به فرضیه دوم تحقیق نتایج پژوهش نشان داد که میان متغیر عامل به کارگیری تکنیک نظارت بر موقعیت رقابتی و عملکرد تئاترهای تجاری در سطح معنی داری 5 درصد، رابطه 38% وجود دارد.
در پاسخ به فرضیه سوم تحقیق نتایج پژوهش نشان داد که میان به کارگیری تکنیک ارزیابی عملکرد رقیبان بر عملکرد تئاترهای تجاری در سطح معنی داری 5 درصد، رابطه 42% وجود دارد.
در پاسخ به فرضیه چهارم تحقیق نتایج پژوهش نشان داد که میان به کارگیری تکنیک تجزیهوتحلیل سودآوری مشتری بر عملکرد تئاترهای تجاری در سطح معنی داری 5 درصد، رابطه 49% وجود دارد.