چکیده:
زمینه و هدف: امروزه پیچیدگی سازمان ها با افزایش وسعت زنجیره های تامین، میزان برون سپاری فعالیت ها و وابستگی به سیستم های اطلاعاتی، به طور
قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در نتیجه این تغییرات، نه تنها درست نمایی وقوع ریسک های مختل کننده عملیات افزایش یافته، بلکه شدت آن ها نیز
مخرب تر گشته است. از سوی دیگر، تنگ تر شدن عرصه رقابت در فضای کسب وکار، سازمان ها را به سوی استقرار و به کارگیری سیستم های مدیریتی
مختلفی سوق داده است. سیستم مدیریت تداوم کسب وکار یک سیستم مدیریتی جامع است که با شناسایی اختلالات ممکن و تاثیرات آن ها بر سازمان،
به افزایش قابلیت ارتجاعی سازمان در مقابله با هر گونه اختلال کمک می کند. این سیستم به عنوان بخشی از سیستم مدیریتی یکپارچه سازمان محسوب
می شود که به ساخت، پیاده سازی، عملیات، پایش، بازبینی، نگهداری و توسعه مبحث تداوم کسب وکار در سازمان می پردازد.
روش: این مطالعه، نوعی مطالعه مروری است که ابعاد مختلف مدیریت تداوم کسب وکار را با استفاده از منابع مختلف مورد بررسی قرار داده است.
نتیجه گیری: در این مقاله، ابتدا مفاهیم اولیه و تاریخچه موضوع مدیریت تداوم کسب وکار به طور اجمالی مرور می شود. سپس، بر اساس رویکردهای
موجود ملی و بین المللی توسعه داده شده برای استقرار یک سیستم مدیریت تداوم کسب وکار کارا، ساختار مناسبی برای پیاده سازی این سیستم در
سازمان ها پیشنهاد شده است.