چکیده:
شناخت انسان پس از به فعلیت رسیدن استعدادها وفطرت خدادادیش در پرتو عقل درونی وعقل بیرونی (انبیاء واوصیاء
الهی)و نقش آفرینی انسان در جهت حیات جاهلی یا تعالی اعتقادی و معنوی از منظر قرآن با رویکرد به پذیرش ولایت و
امامت امام مهدی (ع) و معرفت ایشان موضوع این مقاله لست. (من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه) انسان
جاهلی بارد دعوت عقل درونی وعقل بیرونی مانع به فعلیت رساندن فطرت خدادادی میگردد و به واسطه. حیات غافلاند.
پندارگرائی» آلودگی به هواهای نفسانی و وساوس شیطانی» رذائل اخلاقی همچون تکبرء تعجیل و شتایزدگی سنت گرانی
کورکورانه و قومیت گرائی و تعصبات باطل و حب دنا از پذیرش ولایت و امامت امام مهدی (ع) سرباز زده و به معرفت
ایشان نائل نمیآید و لذا حیات و مرگ او یک حیات و مرگ جاهلی است. تعمیق باورهای اعتقادی و تقویت ایمان و یقین
نسبت به آموزههای قرآنی, پشتوانه معرفتی انسان متعالی نسبت به ولایت و امامت حضرت مهدی (علیه السلام الست.
هدف این مقاله پس از بررسی و تحلیل وجوه تمایز اسان جاهلی با انسان متعالی از منظر قرآن با رویکرد به ولایت و امامت
هام مهدی ع ارانه راهکارهانی تجالت از حیات وممات جاهلی و ورود یه علم و ایماتی که منت به پذیرش اسان کامل
(حضرت مهدی (ع) ) و تبعیت از یشان لست میباشد و دستاورد این پذیرش, تبعیت مومنانه برای انسان متعالی و قرب
ی اریدگا تماق خواند بود. مهم ترین وجه تمایز انسان متعالی از انسان جاهلی پذیرش ولایت و امام مهدی ع) و معرفت ایشان میباشد.
خلاصه ماشینی:
بررس تحلل وجوه تمایزانسان جاهل از انسان متعال از منظر قرآن با روکرد به ولات وامامت امام مهد (عله السلام ) سد محمد رضا علاءالدن ۱ چکده : شناخت انسان پس از به فعلت رسدن استعدادها وفطرت خدادادش در پرتو عقل درون وعقل برون (انباء واوصاء ا له )و نقش آفرن انسان در جهت حات جاهل ا تعال اعتقاد و معنو از منظر قرآن با روکرد به پذرش ولات و امامت امام مهد (ع ) و معرفت اشان موضوع ان مقاله است جاهل بارد دعوت عقل درون وعقل برون مانع به فعلت رساندن فطرت خداداد مگردد و به واسطه ، حات غافلانه ، پندارگرائ ، آلودگ به هواها نفسان و وساوس شطان ، رذائل اخلاق همچون تکبر، تعجل و شتابزدگ ، سنت گرائ کورکورانه و قومت گرائ و تعصبات باطل و حب دنا از پذرش ولات و امامت امام مهد (ع ) سرباز زده و به معرفت اشان نائل نم آد و لذا حات و مرگ او ک حات و مرگ جاهل است .
هدف ان مقاله پس از بررس و تحلل وجوه تماز انسان جاهل با انسان متعال از منظر قرآن با روکرد به ولات و امامت امام مهد (ع )، ارائه راهکارها نجات از حات وممات جاهل و ورود به علم و امان که منتج به پذرش انسان کامل (حضرت مهد (ع ) ) و تبعت از اشان است م باشد و دستاورد ان پذرش ، تبعت مومنانه برا انسان متعال و قرب او به محضر آفردگار متعال خواهد بود..