چکیده:
افزایش حضور و ظهور رقبای قدرتمند و تغییر مداوم سلایق مشتریان باشگاههای ورزشی را با مخاطرات متعددی رو برو کرده است. هدف از انجام تحقیق حاضر پیش بینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تاکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاه های خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است که از نظر استراتژی توصیفی و از منظر اجرا پیمایشی است. جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاه های خصوصی اصفهان بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای آمیخته بازاریابی مقیمی (1389)، فناوری اطلاعات و جذب مشتریان محقق ساخته استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط متخصصین، پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب(76/0، 79/0، 73/0) محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روش تحلیل مسیر معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها حاکی از برازش مدل ساختاری ضرایب t برای تمامی رابطههای تحقیق بیشتر از 96/1 بدست آمده، میتوان مناسب بودن برازش مدل معادلات ساختاری را تأیید نمود. به طور کلی می توان اذعان نمود آمیخته بازاریابی و بکارگیری فن آوری اطلاعات به طور مستقیم بر فرایند جذب و ماندگاری مشتریان باشگاه های خصوصی تاثیر گذار است، لذا توصیه می شود مدیران با بکارگیری این استراتژی ها برجسته سازی مزیت های رقابتی باشگاه ها را از طریق استقاده از فضای فیزیکی و مجازی در درستور کار قرار دهند.