چکیده:
مدیریت دانش میتواند به¬عنوان یک عامل متفاوت در محیط تجارت الکترونیک عمل نماید و به افراد در پذیرش راحتتر و سریعتر نقشها و مسئولیتهای جدیدشان در محیط تجارت الکترونیکی کمک نماید. پیادهسازی مدیریت دانش موفق مستلزم شناخت و بررسی عوامل کلیدی مدیریت دانش و اقدام عملی بر مبنای عوامل شناخته شده است. که مطمئنا این امر موجب بهکارگیری صحیحتر دانش و دستیابی به مزیت رقابتی در بانکداری الکترونیک خواهد گردید. از این¬رو، در این پژوهش که در دستة تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی جای میگیرد بر تاثیر شاخص استراتژی و رهبری مدیریت دانش در بانکداری الکترونیکی تمرکز نمودهایم؛ و به¬منظور انجام این پژوهش بانک ملت استان قم را به¬عنوان جامعة آماری برگزیدیم و برای اولویت¬بندی شاخصها از روش تحلیل سلسله¬مراتبی فازی بهره جستهایم؛ و نتایج حاصل حاکی از آن است که 3 معیار اصلی پژوهش "حمایت مدیریت ارشد، استراتژی مدیریت دانش و استراتژی سازمانی" به¬ترتیب دارای بالاترین اهمیت میباشند.
خلاصه ماشینی:
از اين رو، در اين پژوهش که در دستۀ تحقيقات توصيفي ـ پيمايشي جاي مي گيرد بر تأثير شاخص استراتژي و رهبري مديريت دانش در بانکداري الکترونيکي تمرکز نموده ايم ؛ و به منظور انجام اين پژوهش بانک ملت استان قم را به عنوان جامعۀ آماري برگزيديم و براي اولويت بندي شاخص ها از روش تحليل سلسله مراتبي فازي بهره جسته ايم ؛ و نتايج حاصل حاکي از آن است که ٣ معيار اصلي پژوهش "حمايت مديريت ارشد، استراتژي مديريت دانش و استراتژي سازماني" به ترتيب داراي بالاترين اهميت ميباشند.
هدف از انجام اين پژوهش شناسايي، استخراج و اولويت بندي عوامل و شاخص هاي مؤثر استراتژي و رهبري مديريت دانش در بانکداري الکترونيک توسط به کارگيري فرآيند تحليل سلسله مراتبي فازي است .
Critical Success Factors Of Knowledge Management Systems: A Multi-Case Analysis.
Critical Factors in the Successful Implementation of Knowledge Management.
Critical Success Factors of Knowledge Management, Innovation and Organisational Performance: An Empirical Study of the Iraqi Mobile Telecommunication Sector.
Systems Approach to Determine the Significance of the Critical Success Factors of a Knowledge Management System.
Influence of Critical Success Factors of Knowledge Management on the Innovation Performance of Colombian Organizations.
Excellence in Knowledge Management: An Empirical Study to Identify Critical Factors and Performance Measures.
Excellence in Knowledge Management: An Empirical Study to Identify Critical Factors and Performance Measures.
The Relationships among Critical Success Factors of Knowledge Management, Innovation and Organizational Performance: A Conceptual Framework.
Critical Success Factors for Knowledge Management in Organization: An Empirical Assessment.