چکیده:
پژوهش حاضر در پی آن است تا تاثیر مولفه¬های موثر بر برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی را در قالب مولفه¬های فرهنگی، اجتماعی و تخصصی بررسی نماید. داده¬های تحقیق از 94 نفر از افراد صاحب برند در کشور در سال 1392، ازطریق پرسشنامه بدست آمد. پایایی این پرسش¬نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 85/0 محاسبه شد و همچنین برای محاسبة روایی از روایی سازه استفاده شد که نتایج نشانگر روا بودن ابزار تحقیق است. در این پژوهش داده¬ها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم¬افزار SmartPLS، و رگرسیون چندگانة تحلیل گشته و مدل نهایی ارائه گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل مبنی بر تاثیر ابعاد مولفه¬های فرهنگی، اجتماعی و تخصصی و نیز زیرشاخصه¬هایشان بر برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی در حوزه¬های دانش، مهارت و نگرش بود.
خلاصه ماشینی:
نتـايج پـژوهش حـاکي از برازش مناسب مدل مبني بر تأثير ابعاد مؤلفه هاي فرهنگي، اجتماعي و تخصصي و نيز زيرشاخصه هايشـان بـر برند شخصي مبتني بر شايستگيهاي فردي در حوزه هاي دانش ، مهارت و نگرش بود.
Schawbel,Dan ٩٦ مطالعات مديريت راهبردي ـ شماره ١٧ ـ بهار ١٣٩١ بيان ميکند ايجاد و توسعۀ برند شخصي به عنوان يک ضرورت براي موفقيت فردي و سازماني تبديل شده است .
متغيرهاي مورد بررسي در اين تحقيق ، عبارت اند از: مؤلفه هاي اثرگذار بر برند شخصي (فرهنگي، اجتماعي و تخصصي)، و شايستگيهاي فردي (دانش ، نگرش و مهارت ).
بررسي اين مؤلفه نشان ميدهد که افراد صاحب برند توانايي و شايستگي در ايجاد رشد و توسعۀ دانش فردي ، توانايي کسب مهارت فني و تکنيکي ، چشم انداز و برنامه اي بلندمدت را داشته و توانايي يافتن منابع مورد نياز براي رسيدن به اهداف استراتژيک را دارا ميباشند.
براساس فرضيۀ دوم که بيان ميداشت مؤلفه هاي اجتماعي بر توسعۀ شايستگيهاي برند شخصي تأثير دارد، پيشنهادات زير ارائه ميگردد: ـ يافته ها نشان داد که ميزان تحصيلات بر روي برند شخصي تأثير دارد و از آنجا که ماهيت تحصيلات ، کسب دانش و شايستگي است ؛ پيشنهاد ميشود تسهيلاتي خاص براي اين مديران در نظر گرفته شود تا در زمينه هاي مورد علاقۀ خود به تحصيل و يادگيري بپردازند.
Journal of Brand Management, 15(2), 123-134.