چکیده:
در این مقاله سعی بر آن شده است که به بررسی پیشرفت تحصیلی کودکان دو زبانه در مقایسه با کودکان تک زبانه با
استفاده از ریتم در موسیقی پژوهشی صورت پذیرد. لذا استفاده از هنر موسیقی نه تنها با آموزش دانش آموزان در ارتباط
است بلکه با روح لطیف آنها نیز سروکار دارد. در عصر نوین و پر تلاطم سراسر آشفته استفاده بهینه از زمان و
پرکاربردترین ابزارها برای رسیدن به هدف از ساده ترین راه ها استفاده می شود و بشر امروز سعی در آن دارد تا بتواند با
استفاده از هنر امورات خود را به پیش ببرد. امروزه دولتها متوجه این موضوع شده اند که استفاده از هنر در آموزش و
پرورش جایگاه ویژه ای دارد و چه بسا هنرمندانی که با کار خود تاثیر بسزایی بر مخاطبین گذاشته اند. لازم به ذکر است
که می بایست آموزش از ابتدایی آغاز گردد. لذا آموزشی که از ابتدایی آغاز شود می تواند تا سالیان سال و حتی تا پایان
عمر در ذهن بشر باقی بماند. ریتم در موسیقی یکی از مهمترین عناصر می باشد، این موضوع بسیار مهمی است و
یادگیری ریتم موسیقی برای همه ی کسانی که میخواهند با موسیقی آشنا تر شوندء یا به تازگی شروع به یادگیری نواختن
یک ساز کرده اند لازم بوده و توصیه میشود. اما زمانی که از ریتم به عنوان یک عمل کمکی برای یادگیری زبان دوم
استفاده می شود تا حدودی کاربرد تخصصی خود را از دست می دهد و تنها به عنوان یک ضرباهنگ برای جذاب تر
نمودن فضای کلاس مورد استفاده قرار می گیرد. ریتم» کلاس درس را به جلو باعث ادامه یافتن آن شده و
موزیسین های حرفه ای را از غیر حرفه ای متمایز میکند. میشود گفت بدون ریتم، موسیقی وجود ندارد و در این مقاله
که مبحث بر سر استفاده از ریتم در آموزش زبان می باشد در واقع عدم استفاده از ریتم و عدم وجود آن به آموزش لطمه
وارد می نماید.
خلاصه ماشینی:
٤- محدوديت هاي تحقيق - عدم رضايت برخي از مدارس از اجراي اين طرح به دليل نداشتن مکان و نيروي متخصص - عدم رضايت برخي از والدين بنا به دلايل متعدد از جمله ؛ هزينه هاي اقتصادي بالا، عدم رضايت از کار آموزگار در زبان دوم ، عدم استفاده از نيروي متخصص توسط برخي از مدارس - عدم تمايل برخي از دانش آموزان - عدم توجه و قراردادن توان و انرژي کافي برخي از آموزگاران به زبان دوم - عدم رضايت و استفاده برخي از مدارس از دستگاه هاي موسيقي - عدم رضايت برخي از والدين از گرايش فرزندان به موسيقي و ريتم ٥- پيشينه تحقيق سبحان اسماعيلي ، مريم مرياني (١٣٩٤)؛ در گذشته واژه ي آموزش الکترونيکي به تمام روش هاي اموزشي که در آنها از روش هاي الکترونيکي استفاده مي شد گفته مي شد با ظهور اينترنت آموزش الکترونيکي تکامل يافت و اين واژه در حال حاضر به دوره هاي آنلاين گفته مي شود در حال حاضر سيستم هاي بسياري براي آموزش آنلاين وجود دارد ولي اغلب اين سيستم ها محيط هايي تک کاربره هستند که در انها تحريکي براي يادگيري صورت نگرفته و يادگيرنده تعاملي با سيستم آموزشي ندارد بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد که در حال حاضر بيشتر مردم تمايل به شرکت در دوره هاي آموزشي آنلاين دارند از اين رو محققان هم به طور پيوسته در حال بررسي تکنيک هاي نواورانه به منظور افزايش انگيزه و ميزان يادگيري در کاربراني هستند که از اينگونه سيستم هاي آموزشي استفاده مي کنند در رابطه با توسعه ي اين مطالعات در اين مقاله ما به بررسي و توسعه ي يک محيط يادگيري هوشمند و تعاملي با استفاده از واقعيت مجازي و تاثيري که ان بر بهبود يادگيري زبان دم زبان انگليسي خواهد داشت پرداخته و تا حدودي امکان استفاده از اين سيستم را در مکان هاي آموزشي فعلي مورد بررسي قرار مي دهيم .