چکیده:
هدف از پژوهش حاضر «بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرف کنندگان و نقش آن در اعتماد مشتریان» میباشد.
جامعه آماری تمامی شهروندان شهر اردبیل می باشد که از فروشگاه های رفاه خرید می کنند که بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ نفر می باشد.
برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفاده شده است که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برابر ۳۸۴ نفر به دست
آمده است. پژوهش حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری, اطلاعات لازم با استفاده از روش
کتابخانهای و اسنادی و در بخش عملی, به شیوه میدانی برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد برای متغیرهای
جایگاه بازاریابی سبز, رفتار خرید مصرف کنندگان و اعتماد مشتریان استفاده گردید و میزان پایایی جایگاه بازاریابی سبز
۸ رفتار خرید مصرف کنندگان ۰/۸۱ و اعتماد مشتریان ۰/۹۱ بدست آمد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار
5 و ضرایب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چند متغیره انجام گرفته است و نتایج پژوهش حاکی از آن است که؛ بین
ابعاد جایگاه بازار پابی سبز (محصول سبز, قیمت سبز, تبلیغات سبزء کاهش ضایعات, ترفیع سبز و بازار ارگانیک) با رفتار خرید
و اعتماد مشتریان مصرف کنندگان رابطه معنی داری وجود دارد.