خلاصه ماشینی:
براساس این مطالعات، بسیاری از ویژگیهای زیربنایی (مانند جستوجوگری، خطرپذیری، هماهنگی و رشد ماهیچههای حرکتی ریز و درشت) و بخش زیادی از دانشی که کودکان باید کسب کنند، از طریق بازی در فضای باز محقق میشود.
بازی در فضای باز فرصتی است برای کودکان تا آزادانه بازی کنند یا در مورد کاری که میخواهند انجام دهند بیندیشند؛ این نوع تفکر کودکان را قادر میسازد که از مغز به طریقی که دوست دارند استفاده کنند.
یک مطالعه نشان میدهد که کودکان تنها 5/3 درصد از زمانی را که در مراکز پیشدبستانی هستند صرف فعالیتهای فیزیکی میکنند.
بازی کودکان در فضای باز نهتنها به لحاظ فیزیکی مفید است، بلکه با کمک به مغز برای شارژ مجدد، موجب تقویت پیشرفتهای علمی و رشد بیشتر اجتماعی و شناختی کودکان میشود.
بازی کودکان 3 تا 5 ساله در فضای باز سه تا پنجسالگی زمانی حیاتی برای رشد مغز کودک، اجتماعی شدن و کسب استقلال است.