چکیده:
منافع حاصل از بهکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شده است که در اغلب شهرها و شهرداریها تلاشهایی برای پیادهسازی این فناوری صورت گیرد. اما این تلاشها، در اغلب کشورها چالش عمدهای را ایجاد کرده که علیرغم سرمایهگذاری در این فناوری، گسترش و نفوذ کاربردهای متنوع آن، بهکندی صورت میپذیرد. شهرداری ساوه به علت پایین بودن سطح آمادگی الکترونیکی و کارایی و اثربخشی پایین سیستمهای مورداستفاده، در این زمینه نتوانسته آنچنانکه نیاز است مثمر ثمر واقع شود. تحقیق حاضر ازنظر نوع جزء تحقیقات کاربردی و روش انجام آن نیز توصیفی_تحلیلی است. آمار و اطلاعات موردنیاز تحقیق از طریق مطالعات کتابخانهای، پیمایش میدانی و توزیع پرسشنامه جمعآوری گردید، در تجزیهوتحلیل و آزمون فرضیات از آزمون کای اسکوئر و برای رتبهبندی گویههای تحقیق نیز از آزمون فریدمن استفاده گردید، نتایج تحقیق نشان میدهد هرچند ارائه خدمات الکترونیکی توسط شهرداری ساوه بهبود و ارتقاء سطح خدماترسانی شهرداری را به همراه داشته است؛ اما این مساله افزایش مشارکت و کاهش هزینهها را به همراه نداشته است. بنابراین بهرهگیری بیشتر از امکانات موجود؛ و امکاناتی نظیر آموزش الکترونیک، سیستم مکاتبات بدون کاغذ، کنفرانس راه دور، پایگاههای داده تحت Excel، Access و ... پیشنهاد میگردد.