خلاصه ماشینی:
"طور حیرت آوری توسط هانری آلکان (Henri Alekan) فیلمبردار«وضعیت امور»و فیلم«دیو و دلبر»ژان کوکتو،اکثرا به صورت سیاه و سفید و از دیدگاه همیشه متحرک فرشتگان سبکبال فیلمبرداری شده است.
» وندرس با لبخند اقرار میکند:«شخصیتهای فیلمهای گذشتهام براحتی خشنود نمیشوند،آنها همیشه ناراحتند،همیشه گلهمندند،پس احساس کردم که باید به چنین گلایههایی پایان دهم.
تراویس (travis) در پایان«پاریس تگزاس»،در واقع صحنه را به عنوان نمایندهای از تمام افرادی که قبل از این با آنها سروکار داشتهام ترک میکند.
بعد از آن احساس کردم که فیلم بعدیام دیگر نباید سروکاری با چنین شخصیت سرگردانی که کاملا ناراضی است داشته باشد.
» «من خودم به فرشتگان اعتقادی ندارم،فرشتگان فقط در حکم یک استعاره هستند و چیزی که آنها به ما میگویند در واقع آن است که هر کس میتواند فرشتهء خود باشد و همچون یک بچه میتوانیم در وجودمان فرشتهای داشته باشیم.
وندرس میگوید:«معمولا در فیلمهای جادهای تحولات به صورت کاملا افقی و زمینی است اما شاید این یکی را بتوان عمودی و رو به بالا فرض کرد."