چکیده:
در دهه گذشته علاقه به چگونگی ادراک عمل و عملکرد آیینهای کودک نسبت به رفتار دیگران افزایش یافته است و تحقیقات رفتاری روی رشد و اهمیت مکانیسمهای ادراک عمل و عمل آیینهوار (تقلید، الگوبرداری و پیش بینی هدف) تمرکز کردهاند. عدهای به پایههای عصبی آیینگی عمل، شناسایی علایم الکتروفیزیولوژیک خاص یا ارتباط نواحی مغز، مکانیسمهای اجرایی و کارکردی مفیدی که منجر به عمل آیینهای میشوند، پرداختهاند. عدهای پیشنهاد کردهاند که عمل آیینهای نتیجهی پردازش و فرایندهای سطح بالاتر بوده، و نهایتا عدهای پیامدهای عملکرد آیینهای در مورد کارکردهای اجتماعی با توجه به نقش آن در ادراک عمل و تقویت روابط اجتماعی را مورد بحث قرار دادهاند. مقاله حاضر مروری است بر مبانی و مفاهیم ادراک عمل و عمل آیینهای در کودکان، ساز و کارهای زیربنایی عصب شناسی، شناختی و اجتماعی موجود، سیر رشدی و تحولی، نحوه سنجش و ارزیابی و همچنین بررسی رئوس نظریات و ادعاهای محققین اخیر در این زمینه. تاثیرات و کاربرد آیینه سازی عمل در رشد ادراک اجتماعی و شناخت اجتماعی در مراحل رشد کودکان مورد بحث قرار گرفته است.
The past decade has experienced an increasing interest in action underestanding and children’s mirroring of others’ behavior. Behavioral investigations have focused on the development and significance of mimicry, goal prediction and imitation. Others have focused on the neural basis of action mirroring, identifying particular electrophysiological markers or related brain regions. A vivid debate concerns the functional mechanisms that subseries and lead to action mirroring, others have suggested that action mirroring is the consequence of higher-level processes, Finally, the consequences of action mirroring for social functioning have been discussed with respect to its role in action understanding and fostering social relations. This article is an overview of the concepts of action underestanding and action mirroring of children, the neural, cognitive and social basis mechanisms, the evolution and, the way to measure and evaluate, and also review the outlines of recent researchers' comments and claims in This field. The effects and application of mirroring in the development of social perception and social recognition in the process of child development are discussed.
خلاصه ماشینی:
6 Gampe, Prinz, Daum 7 action understanding 8 action mirroring 9 Meltzoff, Moore 10 Longo, Bertenthal 11 Cannon, Woodward, Gredeb€ack, von Hofsten, Turek 12 Gredeba¨ck, Kochukhova 13Kanakogi, Itakura 14 Libertus, Needham 15 Nystrom, Ljunghammar, Rosander, von Hofsten 16 Southgate, Johnson, Karoui, Csibra عصبي اين تاثيرات در نوزادان هنوز به طور کامل مشخص نيست ، شواهد جارينشان ميدهد که ارتباطات بين توليد فعاليت و ادراک فعاليت در نوزادان شامل سيستم عصبي مرتبط با برنامه ريزي و فعاليت هاي شناختي است (وودوارد و جرسن ، ٢٠١٤).
اين پيشنهاد ارتباطات 1Markova, Legerstee 2 McQuaid, Bibok, Carpendale 3 Reddy, Chisholm, Forrester, Conforti, Maniatopoulou 4 Brisson, Warreyn, Serres, Foussier, Adrien 5 Thoermer, Woodward, Eisenbeis, Kristen, Sodian وسيعي در طول رشد اوليه ، بين توليد فعاليت و تحليل هدف را پيش بيني ميکند و شواهد روز افزون در حمايت از اين پيش بيني وجود دارد (وودوارد و جرسن ، ٢٠١٤).
2 Yoo, Cannon, Thorpe, Fox 3 Daum, Prinz, Aschersleben 4 Falck-Ytter, Gredeb€ack, von Hofsten 5 Stasiewicz, Rosander 6 Attig, Gunawan, Prinz, Gredeback 7 Verschoor, Spap, Biro, Hommel تکاليف مربوط به تقليد براي نشان دادن ادراک نيت اصلي (کارپنتر، اختر و توماسلو١، ١٩٩٨؛ ملزوف ٢، ١٩٩٥)، منطق عمل مشاهده شده (گرگلي، بکرينگ ، کريلي ٣، ٢٠٠٠؛ زمجي، دام واسکرلسبون ٤، ٢٠٠٩) واصل کپي کردن يک عمل در کودکان به طور گسترده اي مورد استفاده قرار گرفته است (فلين و ويتن ٥، ٢٠٠٨).