خلاصه ماشینی:
عیاری سپس خطاب به حاضران در جلسه گفت:متاسفانه سازمانهای ما به موضوع نظامهای توزیع،توجه ویژه نمیکنند و همین امر میتواند مانع پویایی سازمان شود و با توجه به اهمیت نظامهای توزیع در بازگشت سرمایه سازمان و رساندن محصول یا خدمت به دست مصرفکنندگان،مدیران باید با توجه به شرایط خاص سازمانیشان کانال توزیع طراحی کنند.
وی در ارتباط با نظام توزیع غیر مستقیم نیز گفت:از طریق نظامهای توزیع غیر مستقیم،میتوان پوشش نقاط غیر اقتصادی را افزایش داد و اب هزینه کمتری محصول را به دست مصرفکننده رساند و به دلیل اینکه در این نظام،افراد بیرون از مجموعه به صورت مستقیم خودشان فعالیت میکنند،انگیزه بیشتری برای پوشش بازار دارند؛اما در کنار این مزایا به دلیل اینکه ارتباط صنعت و مصرفکننده کاهش مییابد،به صورت طبیعی احتمال دریافت پاسخهای مناسب از مصرفکنندگان کاهش مییابد و یا ایکه اطلاعات با تاخیر زمانی به دست تولیدکننده میرسد و یا حتی ممکن است اطلاعات نادرست به بنگاه فرستاده شود و همه اینها شاید بتواند سود کوتاهمدت سازمان را تضمین کند،اما در بلندمدت میتواند آسیبهای جدی به بنگاه وارد کند.
عیاری در ادامه تاکید کرد:هریک از روشهای توزیع مستقیم و غیر مستقیم ویژگیهای خاص خود را دارد و به صورت مطلق نمیتوان ادعا کرد که یک روش،خوب است و همه بنگاهها باید از آن روش استفاده کنند؛بکله هر سازمانی با توجه به شرایط خاص خود باید تصمیم بگیرد.
عیاری در همین ارتباط ادامه داد:این تضادها دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که مهمترین دلایل آن عدم شفافیت و توازن منطقی بین افراد مختلف شبکه توزیع است.