چکیده:
این مقاله ارزش حسابرسی مالی در بخش عمومی را بررسی میکند. این مطالعه در مورد حسابرسی از بخش خصوصی و همچنین بخش عمومی برای کشف روشهایی که در آن بخش حسابرسی عمومی میتواند ارزشمند باشد، استفاده میکند. این نشان میدهد که چند توضیح مکمل وجود دارد که میتوانند برای بررسی ارزش حسابرسی عمومی، از جمله وکالت، سیگنال دهی، بیمه، کنترل مدیریت، نظارت مورد استفاده قرار گیرند. شواهد تحقیق و تاریخچه آن عموما با توضیحات کنترل وکالت (نمایندگی) و مدیریت سازگار است. در حالی که شواهد تحقیق حاکی از آن است که حکمرانی تاثیر متفاوتی در بخش عمومی در مقایسه با خصوصی دارد، فرضیه تایید شده نیز به طور بالقوه با این موضوع مرتبط است. مروری بر تاریخچه توسعه توابع حسابرسی بخش عمومی نشان میدهد که حداقل برخی از پیشرفتها با توضیحاتی مانند نظریه نمایندگی و کنترل مدیریت سازگار هستند. حسابرسی در بخش عمومی منطقهای است که در آن تحقیقات بیشتری ارزشمند است..
خلاصه ماشینی:
این نشان میدهد که چند توضیح مکمل وجود دارد که میتوانند برای بررسی ارزش حسابرسی عمومی، از جمله وکالت، سیگنال دهی، بیمه، کنترل مدیریت، نظارت مورد استفاده قرار گیرند.
یک توضیح مشابه در بخش دولتی قابل اجرا است: در حالی که حسابرسی یک موسسه ی بخش عمومی در درجه ی اول برای ارائه ی اطلاعات برای مدیریت ارشد سازمان در نظر گرفته نشده است، با این وجود به آنها در مورد آنچه که در گوشه های دور از سازمان اتفاق می افتد، اطمینان می دهد.
International Public Management Journal, 17(1), 45–73 Available at: http://www.
Public sector accounting and auditing in Europe: The challenge of harmonization.
A cross-country empirical investigation of corruption and its relationship to economic, cultural, and monitoring institutions: An examination ofthe role of accounting and financial statements quality.
Journal of Accounting, Auditing and Finance, 17(4), 325–343.
Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 22(2), 206–226.
Making sense of social practice: Theoretical pluralism in public sector accounting research: A comment.
Journal of Accounting and Public Policy, 25(1), 1–31.
Political accountability and performance audit: The case of the auditor general in Norway.
Governing by numbers: Audit culture, rankings and the new world order.
It shows that there are a number of complementary explanations that can be applied to examine the value of public audit, including agency, signaling, insurance, management control, governance and confirmation explanations.
Reviewing the history of the development of public sector auditing functions shows that at least some developments were consistent with explanations such as agency theory and management control.