چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصتهای کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکتهای تولیدکننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آنها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه هیسریچ و پیتر (2002) که روایی و پایایی آن در تحقیق خسروانی فرد (1391) مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته بود، استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه در تحقیق حاضر با روش آلفای کرونباخ (89/0 ) و روایی (صوری و محتوایی) آن بر اساس نظرات اساتید مجرب و متخصص تربیت بدنی و با استفاده از روش سیگمای شمارشی 85/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از تکنیک های آمار توصیفی و آمار استنباطی و از نرمافزار SPSS 20 در سطح معناداری (05/0 P <) استفاده شد. یافته های مطالعه حاضر نشان داد که کارآفرینان ورزشی بر این باورند که اینترنت در ایجاد فرصتهای کارآفرینی در عصر حاضر دارای نقش بهسزایی است. در این راستا نتایج تی تک نمونه ای نشان داد که بین میانگین دیدگاه کارآفرینان (91/0 ± 91/3) با نمره ملاک تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین با توجه به یافته های تحقیق مشخص گردید که توسعه کارآفرینی ورزشی با استفاده از فناوریهای نوینی همچون اینترنت، بر هم گره خورده است و بهکارگیری اینترنت و پتانسیلهای متعدد آن میتواند در این راستا کمککننده باشد.