خلاصه ماشینی:
"مختصر این که معلوم است که فرمالیسم خودمحور معناگریز در تصویرگری معاصر ما،انکار نشدنی است،اما چرا چنین شد؟یا پیش از آن بپرسم آیا«فرم»در ذات خود چیز مخصوصی است یا فی نفسه فرمالیسم،از آن جهت که نشانهی شیفتگی هنرمند به اجزای اشیاء و تصویرهای عینی و ذهنی است،منفور است؟روشنتر این که؛آیا هنرمند را گریزی از فرم و شکل هست و مگر او مادهای جز شکل برای کار هنرمندانه دارد؟معمولا چون در داوریها کمتر عادت کردهایم عمیق شویم،در عادت به تأیید یا نفی همه یا هیچ،مشتاقانه یا بیرحمانه همهی اجزای یک پدیده را بر سر میگذاریم یا به تمامی زیر پا.
بنابراین هنرمند تصویرگر میتواند«متن»مورد استناد خود را تنها بهانهای برای تصویرگری نقاشانهی خود بپذیرد و بیش از آن که در بند«روایت»قصهای باشد یا به معنایی در عمق اثر خود توجه کند،درگیر تجربههای شخصی خود شود که به زعم او،نیازی به هیچ اصالت و پایبندی به فرهنگ و جغرافیای خاصی ندارد و کاملا شخصی است و او به تعبیری به شدت در خور نقد؛«هنرمندانه»مینامدش."