چکیده:
با رشد تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین متعدد، توجه به رفتار بانوان که بخش مهم و چشبم گیری از مصرفکنندگان این حوزه به شمار می روند بیشتر اهمیت یافته است. هدف پژوهش حاضبر بررسی عوامل موثر بر تمایل بانوان به خرید آنلاین پوشاک است. در این راستا داده هایی با اسبتفاده از پرسشنامه از ۴۰۰ نفر از بانوان استان خوزستان به شیوه در دسترس جمع آوری و مدل مفهومی پژوهش به روش مدل یابی معادلات سباختاری با استفاده از " نرم افزار اسمارت پی ال اس ۳ "مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از تباثیر مثبت و معنادار استفاده آنلاین همیشگی، هنجارهای ذهنی و نگرش به خرید آنلاین بر تمایل به خرید آنلاین بود. مزایای درک شده نیز بر نگرش به خرید آنلاین تاثیر مثبت و معناداری داشبت. علاوه بر این، نتایج حاصبل از آزمون سوبل نیز نشان داد که نگرش به خرید آنلاین نقش میانجی در تاثیر مزایای درک شده بر تمایل به خرید آنلاین ایفا می کند.
خلاصه ماشینی:
مدل عوامل مؤثر بر تمایل بانوان به خرید پوشاک از فروشگاه های آنلاین قاسم بخشنده سمیرا قشقایی چکیده با رشـــد تجارت الکترونیک و کســـب وکارهای آنلاین متعدد، توجه به رفتار بانوان که بخش مهم و چشـمگیری از مصرف کنندگان این حوزه به شمار میروند بیشتر اهمیت یافته است .
در این راستا پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سؤال است که مدل عوامل مؤثر بر قصد خرید پوشاک توسط بانوان از فروشگاه های آنلاین به چه صورت است ؟ مبانی نظری پژوهش سالسبری و همکاران ٣ (٢٠٠١) تمایل به خرید آنلاین را به عنوان امکان مصرف کننده برای انجام 1.
ازاین رو، مزایای درک شده از خرید آنلاین نشان دهنده انگیزه های قابل توجهی برای مصرف کنندگان است و به شکل گیری یک نگرش مثبت و مطلوب نسبت به خرید آنلاین کمک میکند.
ازاین رو، چنین به نظر میرسد که نگرش مصرف کنندگان پیش بینی کننده مهمی از تمایل آن ها برای خرید آنلاین است (رحمان و همکاران ٥، ٢٠١٨).
تأثیر مثبت و معنادار مزایای درک شده بر نگرش به خرید آنلاین بانوان استان خوزستان که در فرضیه دوم تائید شد نیز با نتایج پژوهش های الدبی و همکاران (٢٠١٥)، کیم و همکاران (٢٠٠٨)، دل افروز و همکاران (٢٠١١) و لیو و همکاران (٢٠١٢) همخوانی دارد.
همچنین تأثیر مثبت و معنادار نگرش به خرید آنلاین بر تمایل به خرید آنلاین بانوان استان خوزستان نیز با نتایج پژوهش های آرورا و آگاروال (٢٠١٨) و رحمان و همکاران (٢٠١٨) همخوانی دارد.
The Relationship of Attitude, Subjective Norm and Website Usability on Consumer Intention to Purchase Online: An Evidence of Malaysian Youth.