چکیده:
The present paper studies Kitchen Sink Drama and Naturalism to investigate how a cultural movement through which artists like Arnold Wesker, John Osborne, and Shelagh Delaney express their disillusionment during the post-war period representing the reality of their lives via theatre. The period of 1956–1965 can be considered as a period of time identifying post-war British theatre which is related to post-war cultural, social, and political developments. In this period, playwrights take a social stance which reflects daily experiences of workingclass undergoing social and political changes in that time. Following the destructive consequences of the First and Second World Wars social, religious, and political alterations resulted in unemployment, insecurity, and frustration in society, especially among young educated people who returned from the war.The Kitchen Sink Drama is a peculiar type of drama for plays written within the mode of the new wave of British Realism in which plays are staged in domestic settings with a Naturalistic representation of ordinary life.
مقاله حاضر، درام سینک آشپزخانه و طبیعت گرایی، به بررسی یک جنبش فرهنگی میپردازد که ابراز سرخوردگی هنرمندانی چون آرنولد وسکر، جان آزبورن، و شلا دلانی در دوره پس از جنگاز طریق تئاتر را نشان میدهد که واقعیت زندگی آنهاست. دوره ۱۹۵۶-۱۹۶۵ را میتوان دورهای دانست که تئاتر انگلیس پس از جنگ را بررسی میکند که مربوط به تحولات فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی پس از جنگ است. در این دوره، نمایشنامه نویسان موضعی اجتماعی اتخاذ میکنند که منعکس کننده تجربیات روزانه طبقه کارگر است که در آن زمان دچار تحولات اجتماعی و سیاسی میشوند. به دنبال پیامدهای مخرب جنگ، تغییرات اجتماعی، مذهبی، و سیاسی منجر به بیکاری، ناامنی، و سرخوردگی در جامعه به ویژه در بین جوانان تحصیلکرده شده که از جنگ بازگشتند. درام آشپزخانه نوعی نمایشنامه عجیب در میان نمایشنامههایی است که در قالب موج جدید رئالیسم انگلیس نوشته شده است؛ این نوع نمایشهای طبیعت گرایانه زندگی داخلی و عادی را روی صحنه میبرد.