خلاصه ماشینی:
معرفی خطاط محمد رضا قنبری خوشنویس جوان با ثلث و نسخ بر بال کتابت قرآن کریم و کتیبهها *«فصلنامه هنر»در پی معرفی خطاطان هنرمندی که سالیان دیر پا،تجربه اندوز ظرایف و نازکاندیشیها و باریکبینیهای حوزه و حیطه خوشنویسی بودهاند،این بار نه با خطاطی مجرب و محیط که تیره و تبار و سلالهاش به قدمت نسل و نثر و خط معاصر فارسی برسد،که با جوانی جستجوگر و نوپا وعدۀ موعود و معهود دارد.
قنبری در- بارۀ تاریخچه این خطوط بر این باور است که: «خط در ایران ریشه اسلامی دارد و تاریخ تحول خط فارسی همانا تاریخ تحول خط عربی است».
قنبری بر پیشینه و ضبغه و سابقه خطوط ثلث و نسخ در فرهنگ اسلامی تاکید فراوان دارد.
قنبری دربارۀ کم و کیف فعالیتهای انجمن میگوید:«انجمن خوشنویسان تا پیش از این، خطوط ثلث و نسخ را به عنوان خط دوم شناخته بود و این سد سدیدی در راه اشاعه آن به شمار میرفت.