چکیده:
اصلاحات در آموزش عالی به دلیل ظهور فناوریهای جدید نیازمند تغییر در آموزش سنتی است. رویکرد کلاس معکوس میتواند راهحلی برای چنین تغییرات آموزشی جهت ایجاد محیط یادگیری فردی دانشجومحور باشد. این رویکرد که یک نوع از یادگیری تلفیقی است، آموزش سنتی و برخط را با استفاده از هر دو محیط داخل و خارج از کلاس حضوری بهگونهای مؤثر تلفیق کرده است. هدف تحقیق حاضر بررسی شیوه استفاده از رویکرد کلاس معکوس در آموزش عالی و مزایا و معایب بهکارگیری و میزان تأثیر آن بر جنبههای مختلف آموزشی از جمله یادگیری است. این تحقیق یافتههایی را که از مرور نظاممند تحقیقات درباره استفاده از رویکرد کلاس معکوس در آموزش عالی بهدستآمده است را ارائه میدهد. جستجوی نظاممند با توجه به کلمات کلیدی به 548 تحقیق رسید که درنهایت 31 تحقیق منطبق با معیارها جهت تحلیل عمیق تعیین گردید. تحلیل تحقیقهای انتخابشده نشان داد که رویکرد کلاس معکوس تأثیر مثبتی بر یادگیری، کاهش بار شناختی، درگیر شدن، دقت، انگیزه، نگرش و رضایت از دوره و خودکارآمدی در آموزش عالی دارد و از مهمترین چالشهای کلاس معکوس نیز به عدم آشنایی و سازگاری مناسب دانشجویان با روش معکوس سازی، افزایش بارکاری مدرسان و مشکلات یادگیری از ویدئو بودند. با توجه به تحلیل یافتههای تحقیقهای انتخابشده نتیجه گرفته میشود که نظام آموزش عالی کشور میتواند بهطور مؤثر از این روش استفاده کند.
Background: Reforms in higher education due to the advent of new technologies require a shift in traditional education. The flipped classroom approach can be a solution to such educational changes to create a student-centered individual learning environment. Materials and Methods: This approach, which is a type of blended learning, effectively integrates traditional and online education using both in and out of the classroom environment. The paper presents evidence around derived from a systematic review of the literature on the use of flipped classroom approach in higher education. A comprehensive search through multiple known databases identified a dataset of 548 papers from which 31 papers met the criteria for in-depth analysis. Results: The analysis revealed that flipped classroom approach has a positive effect on learning, reducing cognitive load, engagement, accuracy, motivation, attitude, satisfaction from the course, and self-efficacy in higher education. One of the most important challenges of the flipped classroom were the lack of familiarity and adaptation of the students to the flipped method, the increase of teachers' load and the learning issues of the video. Conclusion: According to the analysis of the findings of the selected research studies, it is concluded that the higher education system can effectively use this method.
خلاصه ماشینی:
Leis et al کلاس هاي زبان انگليسي انگليسي به عنوان زبان خارجي بررسي تأثير کلاس دانشجويان سال پرسشنامه ، ٢٢ ماسيجسکي ٢٠١٥معکوس بر نتايج تحصيلي کانادا اول کارشناسي ١٨-١٩ ٦٥٠ حساب %75 14 Maciejewski مشاهده در درس رياضي علوم زيستي مقايسه کلاس معکوس با کلاس سنتي بر دقت و آزمون ، دانشجويان سال ٢٣ ماتيس ٢٠١٥ آمريکا ١٨-٢٠ ٤٨ رياضيات %78 14 Mattis تلاش ذهني در سه سطح پرسشنامه دوم پرستاري از پيچيدگي رياضي موس و باند بررسي اثربخشي آزمون ، روانشناسي ٢٤ & Moos٢٠١٥ فعاليت هاي يادگيري آمريکا دانشجو معلمان ذکر نشده ٣٢ ذکر نشده ٨٠% Bonde مصاحبه تربيتي ١٩٨ فصلنامه روان شناسي تربيتي شماره پنجاه وسوم ، سال پانزدهم ، پاييز ٩٨ ابزار مدت نتيجه حجم موضوع نويسندگان سال هدف تحقيق جمع آوري کشور جامعه تحقيق سن آموزش ارزيابي نمونه درسي داده (هفته ) کيفي خودتنظيم در کلاس هاي معکوس بررسي تأثير کلاس رادکليف و وانگ دانشجويان ٢٥ & Radcliff٢٠١٥ معکوس در سواد پرسشنامه آمريکا ذکر نشده ٧٥ سواد اطلاعاتيذکر نشده ٧٧% دانشکده هنر Wong اطلاعاتي بررسي نتايج مقايسه اي عملکرد دانشجويان در دانشجويان ويتمن کاب دولت فدارل ٢٦ Whitman٢٠١٥ کلاس درس معکوس ، پرسشنامه آمريکا رشته هاي مختلف ذکر نشده ٧٠ ١٤ %65 Cobb دانشگاه امريکا کلاس سنتي و آموزش آنلاين بررسي اثر کلاس دانشجويان در معکوس بر يادگيري، آزمون ، دوره معادلات معادلات ٢٧يانگ و همکاران ٢٠١٥ آمريکا ذکر نشده ١٧٦ ٧ ٧٥% .