چکیده:
مطالعهی حاضر با هدف بررسی مقایسه کیفیت یادگیری دانش آموزان قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- زمینهیابی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی معلمان ابتدایی شهر یاسوج که در سال تحصیلی 94 – 1393 در مدارس هوشمند مشغول به تدریس بوده را تشکیل میدادند. تعداد 140 نفر از معلمان ابتدایی طبق جدول مورگان و کرجسی و فرمول کوکران به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته کیفیت یادگیری میان آنان توزیع گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. اطلاعات بدست آمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی نسبی، تدوین جدول، انحراف استاندارد و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون t همبسته) تجزیهوتحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان میدهد هوشمندسازی مدارس بر تمامی ابعاد کیفیت یادگیری تأثیر مثبت و معناداری دارد. . . .
This study has been aimed to A Study on the Comparison of Students' Learning Quality before and After Intelligence of Schools from the Viewpoint of Primary Teachers in Yasuj The research methodology was descriptive-survey and statistic populations of the study were considered all primary teachers in Yasouj who has been thought in schools during the 1393- 94 academic year. 140 members of primary teachers selected based on Morgan table, Krejcy and Cochran formula and by using of stratified random sampling, eventually was distributed self-made questionnaire of learning quality among them. It was used Cronbach's alpha in order to determine the questionnaire validity from content validity and also its reliability. The obtained information in this study was analyzed by using descriptive statistics (frequency, compiling table, standard deviation and mean) and also inferential statistics (paired t-test). The results indicated smart schools have positive and significant effects on the all dimensions of learning quality.
خلاصه ماشینی:
شاخصهای توصیفی کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد نگرشها و ادراکات) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج در جدول (2) ارائه شده است.
شاخصهای توصیفی کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد اكتساب و درهم تنیدن دانش) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج در جدول (3) ارائه شده است.
3. بین کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد بسط و اصلاح دانش) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج تفاوت معنیدار وجود دارد.
شاخصهای توصیفی کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد بسط و اصلاح دانش) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج در جدول (4) ارائه شده است.
4. بین کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد استفاده معنادار از دانش) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج تفاوت معنیدار وجود دارد.
4. بین کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد استفاده معنادار از دانش) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج تفاوت معنیدار وجود دارد.
شاخصهای توصیفی کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد استفاده معنادار از دانش) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج در جدول (5) ارائه شده است.
شاخصهای توصیفی کیفیت یادگیری دانشآموزان (بعد عادتهای ذهنی) قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج در جدول (6) ارائه شده است.
بحث و نتیجهگیری این پژوهش با هدف بررسی مقایسه کیفیت یادگیری دانش آموزان قبل و بعد از هوشمندسازی مدارس از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر یاسوج صورت گرفته صورت گرفته است.