چکیده:
اهداف: رضایت مشتری نسبت به کیفیت خدماتدهی به حالتی اطلاق میشود که وی احساس میکند که ویژگیهای کیفیت خدمت ارایهشده منطبق بر انتظارات یا فراتر از انتظارات اوست. هدف پژوهش حاضر، سنجش رضایتمندی جامعه ایثارگری از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.
ابزار و روشها: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی در سال 1396 روی 11960 نفر از خانوادههای شاهد و ایثارگر در سنین 18 سال و بالاتر در سطح کشور که با استفاده از فرمول برآورد حجم نمونه دانیل و نیز روش نمونهگیری طبقهای نسبتی انتخاب شده بودند، انجام شد. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه محققساخته که ماخوذ از مدل رضایتسنجی آمریکا بود، گردآوری شد. دادههای پژوهش پس از استخراج با استفاده از نرمافزار SPSS 23 در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: میزان رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جامعه آماری کل با میانگین 7.23±25.22 در سطح متوسط قرار داشت. همچنین بین میزان رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران برحسب وضع موجود با وضع مطلوب تفاوت معنیداری مشاهده شد (0.01p).
نتیجهگیری: رضایتمندی جامعه ایثارگری از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح نسبتاً مطلوبی است.
Aims: Customer satisfaction of service quality refers to a person feeling that the quality of service provided is in line or beyond of the expectations. The Aim of this study was to measure satisfaction of the Sacrifice society of the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation.
Methods: In terms of the nature of the research, this is a descriptive one and uses a correlationa-based approach. In terms of the nature of the data, this study is based on quantitative methodology, using a survey study. using a researcher-made questionnaire adopted from the American Customers Satisfaction Index, the data were collected from martyr and Sacrifice familys with age 18 and over in level country. A sample of 11960 pepolpe was selected using Daniel's (1999) sample size estimation formula and proportional stratified sampling. The instrument was validated through Qualitative formal content validity. The Reliability was Also estimated by Cronbach Alpha. After data extraction; Data were analyzed using SPSS23 software in the two part of descriptive and inferential analysis.
Findings: There was a significant difference between the ratio of Satisfaction of the Sacrifice community as with the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation according to the current status and the desired status at level 0/01 (P .
Conclusion: The Satisfaction of Sacrifice society as with the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation is relatively desirable.