چکیده:
بازخوردهای خاص بر این نکته دلالت دارد که راندمان و کارایی قابل انعطاف و تغییر است، درحالیکه در بازخوردهای عمومی راندمان و کارایی یک قابلیت درونی را منعکس میسازند. پژوهش حاضر تاثیر بازخوردهای عمومی در مقابل بازخوردهای خاص بر راندمان و کارایی حرکتی و یادگیری در کودکان 7 تا 10 ساله را موردبررسی و آزمایش قرار میدهد. روش پژوهش: اولین آزمایش، با استفاده از ضربه به توپ فوتبال به سمت یک هدف بهعنوان یک عملکرد، برای شرکتکنندگان بازخورد عمومی آمادهسازی شده است که باعث میشود راندمان و کارایی بدتری نسبت به بازخوردهای مهیاسازی شده خاص کسب شود، بعد از اینکه هر دو گروه آزمایشی بازخوردهای منفی را دریافت داشتند. دومین آزمایش اثرات دائمیتر را مورد اندازهگیری قرار میدهد. نتایج آزمایش، نشان داد شرکتکنندگانی که بازخوردهای خاصی را دریافت نمودهاند. پسازاین که یک جمله بازخوردی منفی را دریافت کردهاند، از گروه بازخوردهای عمومی خارج شدهاند. این یافتهها اهمیت بازخوردها را شرح میدهد. حتی با وجود اینکه عبارات بازخوردی مثبت مختلف ممکن است نتوانند تاثیر آنی بر کارایی و راندمان باقی بگذارند، این عبارات میتوانند راندمان و کارایی را تحت تاثیر قرار داده، و احتمالا باعث ایجاد انگیزش در افراد شوند هنگامیکه کارایی و راندمان در این افراد پائین میباشد. بازخورد بر این نکته دلالت دارد که راندمان و کارایی قابل تغییر است، تا اینکه یک قابلیت و توانایی ذاتی و ماندگار باشد.
Special feedback points to the fact that efficiency and flexibility are flexible and change, while in general
feedbacks reflect the efficiency and effectiveness of an internal capability. The present study examines the effect
of general feedback on specific feedback on motor efficiency and motorcycle efficiency in children aged 7 to 10
years. The first experiment, using a soccer ball to a goal as a function, has been prepared for public feedback
participants, which results in a worse efficiency and efficiency than specially crafted feedback, after both groups
of feedback feeds received a negative. The second test measures the more permanent effects. The results of the
test, showed that the participants received special feedback. After they received a negative feedback sentence,
they left the public feedback group. These findings highlight the importance of feedback. Even though different
positive feedback phrases may not be able to directly affect performance and efficiency, these expressions can
affect efficiency and effectiveness, and may result in motivation in individuals when efficiency and efficiency in
these individuals are low. Feedback suggests that efficiency and efficiency can be changed, rather than having an
inherent capability.
خلاصه ماشینی:
روش پژوهش: اولين آزمايش، با استفاده از ضربه به توپ فوتبال به سمت يك هدف بهعنوان يك عملكرد، براي شركتكنندگان بازخورد عمومي آمادهسازي شده است كه باعث ميشود راندمان و كارايي بدتري نسبت به بازخوردهاي مهياسازي شده خاص كسب شود، بعد از اينكه هر دو گروه آزمايشي بازخوردهاي منفي را دريافت داشتند.
تنها چند مطالعه محدود تأثیر تصورات و مفاهيم قابليت را به طور اختصاصي و ويژه بر روي راندمان و كارايي حركتي و محتواي آموزشي تا كنون مورد مطالعه و تحقيق قرار دادهاند، و تمام آنها از اطلاعاتي به شكل دستورالعملهايي جهت تحريك نقطه نظرات مختلف قابليت و توانايي استفاده نمودهاند (دریوز و همکاران، ۲۰۱۳)، (جردن، ۱۹۹۱) (ولف و همکاران، ۲۰۰۹) در يك پژوهش انجام شده بوسيله جردن و همكاران، جوانان بالغي كه وظيفه دنبالهگيري چرخشي را انجام داده بودند، پيش از اين طوري آموزش داده شده بودند كه راندمان و كارايي اين وظيفه يك مهارت قابلاكتساب و قابل فراگيري را منعكس ميسازد، كه در اين حالت آنها سطوح كسب مهارتي بالاتر را نشان دادند، خوداثر بخشي بهتري را ملاحظه نمودند، و به انجام وظيفه نسبت به شركتكنندگاني كه اين وظيفه را قبلاً اين طور آموخته بودند كه راندمان و كارايي اين وظيفه استعداد دروني و ذاتي فرد را منعكس ميسازد، علاقهمندي بيشتري نشان دادند.