چکیده:
گزارشگری مالی و افشاء از جمله مباحث حایز اهمیت در حسابداری به شمار می رود که علاوه بر تاثیر مستقیم بر کارایی بازار سرمایه، بر عملکرد هر شرکت نیز تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله برخی پیشرفت های اخیر در تیوری گزارشگری مالی و افشاء در حسابداری مورد بررسی قرار می گیرد. ادبیات افشای اطلاعات در شرایطی که بین خریداران و فروشندگان ناهمسویی انگیزه ها و عدم تقارن اطلاعاتی وجود دارد بررسی شده و در خصوص اینکه چگونه عوامل مختلف، پیش بینی های اقتصادی را پیچیده می کند بحث می شود. مقاله با موضوع کاربرد افشاء در بازار سرمایه آغاز می شود و با بررسی برخی یافته ها و تحقیقات ادامه پیدا کرده و در نهایت روند مطالعات افشاء در حسابداری مورد تحلیل قرار می گیرد.
Financial reporting and disclosure are important issues in accounting, which in addition to having a direct impact on the efficiency of the capital market, have a significant impact on the performance of each company. This article reviews some recent advances in the theory of financial reporting and disclosure in accounting. The literature on information disclosure has been examined when there is Inequality of motivation and information asymmetry between buyers and sellers and It discusses how different factors complicate economic forecasts. The article begins with the application of disclosure in the capital market and it goes on with the investigation some findings and research and Finally, the process of disclosure studies in accounting is analyzed.
خلاصه ماشینی:
ادبیات افشای اطلاعات در شرایطی که بین خریداران و فروشندگان ناهمسویی انگیزهها و عدم تقارن اطلاعاتی وجود دارد بررسی شده و در خصوص اینکه چگونه عوامل مختلف، پیشبینیهای اقتصادی را پیچیده میکند بحث میشود.
یک مصرف کننده خبره که از انگیزه فروشنده و توانایی او برای افشای اطلاعات آگاه است، میتواند در مورد هر گونه اطلاعاتی که فاش نشده بدترین فرض را داشته باشد، که این فروشنده را مجبور میکند به افشای همه چیز.
این خط نسبت به مزایای نهایی اجتماعی تولید و افشای اطلاعات (SMB) پایینتر و در سمت چپ قرار گرفته است.
2. به طور کلی، این درست نیست که مزایای نهایی خصوصی یا اجتماعی تولید و افشای اطلاعات با توجه به افزایش مقدار اطلاعات تولید و افشاء شده کاهش مییابند.
در این مثال ساده تنها دو بخش از اطلاعات در مورد جریانهای نقد آتی شرکت که احتمالاً میتواند تولید و افشاء شده باشد وجود دارد: برآورد و شرایط اخلال گر ε.
در این دو مقاله گروسمن و میلگروم (اینجا GM مینامیم) اشاره میکنند که اگر فروشندهها یا شرکتها در مورد محصولاتی که میفروشند مجاز به افشاء باشند ولی این افشاها به حقیقت بودن محدود باشند (احتمالاً به عنوان یک قانون ضد تقلب یا قانون افشای قوی)، عدم تقارن اطلاعاتی بین فروشنده و خریدار، هیچ مشکلی از این جهت که خریداران در ابتدا نسبت به فروشندگان اطلاعات کمتری دارند، برای کارکرد بازار بوجود نخواهد آورد.
This article reviews some recent advances in the theory of financial reporting and disclosure in accounting.
Keywords: Disclosure, Financial Reporting, Information Asymmetry.