چکیده:
هدف اصلی این تحقیق، نقدی بر کتاب راهنمای روشهای تدریس بر پایهی پژوهشهای - مغز محوری –
ساختگرایی - یادگیری از طریق همیاری - فرا شناخت دکتر محرم اقازاده میباشد. با نگاهی به گذشته و بر
گذر زمان اندیشه مندان و نظریه پردازان در رشتههای علوم انسانی و روانشناسی تربیتی روشهای تدریس
نظامند و خلاقانهای را پدید آوردند که بعضی از انها نگاهشان به فراگیر نگاهی فعال مدار است. هر یک از
روشهای تدریس زمانی که پدید آمدند برای تسهیل یادگیری یادگیرندگان و کارایی و اثربخشی معلمان
و مدرسان ارزشیابی میشدند. اکنون، بر پایهی دست آوردهای علمی، روشهای تدریس جدیدی برای
تسهیل یادگیری یادگیرندگان پیشنهاد میکردند. آنچه در این میان حائز اهمیت است انست که معلمان و
مدرسان خود را در برابر روشهای تدریس متنوع نبازند ودر پی آن باشند که این روشهای جدید را
بررسی کنند و برای یادگیری آنها تلاش کنند و در کلاسهای درس به کار ببرند. شایسته است، اثاری که
در این زمینهها نوشته میشود مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا شاهد اثربخشی این آثار باشیم. در همین راستا
کتاب روشهای نوین تدریس بر پایه های پژوهشهای مغز محوری، ساختگرایی، یادگیری از طریق
همیاری، فراشناخت معرفی و در دو بخش ظاهری و محتوایی بررسی شده است
خلاصه ماشینی:
استاديار گروه علوم تربيتي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد لامرد، لامرد، ايران چکيده هدف اصلي اين تحقيق ، نقدي بر کتاب راهنماي روش هاي تدريس بر پايه ي پژوهش هاي - مغز محوري – ساختگرايي - يادگيري از طريق همياري - فرا شناخت دکتر محرم اقازاده ميباشد.
در همين راستا کتاب روش هاي نوين تدريس بر پايه هاي پژوهش هاي مغز محوري، ساخت گرايي، يادگيري از طريق همياري، فراشناخت معرفي و در دو بخش ظاهري و محتوايي بررسي شده است .
واژه هايکليدي: روش هاي تدريس ، يادگيري اثربخش ، ساخت گرايي مقدمه نقد کتاب علمي، مقاله اي رسمي است که اثار را به عنوان يک منبع ويژه شرح ، تجزيه و تحليل و ارزيابي ميکند و نيز شواهدي و اسناد جزييتري را براي پشتيباني اين تجزيه و تحليل ارائه ميکند.
» کتابي مشتمل بر ٤٤٨ صفحه است که توسط محرم اقازاده درسال ١٣٩٦ توسط انتشارات اييژ چاپ شده است کتاب با مقدمه شروع شده است و داراي سه بخش است که بخش اول از ده فصل تشکيل شده است ودر بخش دوم از روش هاي تدريس صحبت کرده است و با بخش سوم که آدرس هاي اينترنتي است به پايان رسيده است .
اين فصل در رابطه با راهنماي برنامه ريزي اقدام پژوهي صحبت کرده است و در پايان سوال هايي براي تفکر و يادگيري در نظر گرفته است .
جمع بندي اين اثر ارزشمند تحت عنوان راهنماي روش هاي نوين تدريس بر پايه ي پژوهش هاي مغزمحوري، ساختگرايي، يادگيري از طريق همياري، فراشناخت و...