چکیده:
هدف از پژوهش حاضر مقایسه سرزندگی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی و تعلل ورزی در دانش آموزان
آسیب دیده شنوایی مدارس عادی و استثنایی اردبیل میباشد. پژوهش حاضر از نوع علی و مقایسه ای بود.
جامعه آماری این تحقیق را تمامی ٣٥ نفر از دانش آموزان آسیب دیده شنوایی مدارس تلفیقی پسر تمامی
پایه های متوسطه دوره اول ودوم و همچنین تمامی ٢٥ نفر از دانش آموزان پسر مدرسه استثنایی متوسطه
دوره اول و دوم شهر اردبیل تشکیل می دهند. برای جمع آور یاطلاعات از پرسشنامه های سرزندگی
تحصیلی و اشتیاق تحصیلی استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها ابتدا به صورت توصیفی می باشد که شامل
میانگین، انحراف معیار و... و در بخش دوم برای آزمون فرضیهها از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری
(MANOVA) استفاده شد و برای این منظور از نرم افزار آماری SPSS بهره گرفته شد. نتایج نشان
داد سازگاری تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در مدارس عادی نمرات
بالاتری نسبت به مدارس استثنایی دارد. همچنین تعلل ورزی در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی مدارس
استثنایی بالاتر از دانش آموزان مدارس عادی است
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف از پژوهش حاضر مقايسه سرزندگي تحصيلي و اشتياق تحصيلي و تعلل ورزي در دانش آموزان آسيب ديده شنوايي مدارس عادي و استثنايي اردبيل ميباشد.
جدول ٥- سر زندگي تحصيلي و اشتياق تحصيلي و تعلل ورزي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي در مدارس اسنثنايي و تلفيقي (عادي) شهر اردبيل (به تصویر صفحه رجوع شود) همانطور که در جدول شماره ٥- مشاهده ميشود نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان ميدهد که ميانگين نمرات F خرده مقياس هاي سزاگاري تحصيلي و اشتياق تحصيلي در دو گروه متفاوت است .
بحث و نتيجه گيري در بررسي هدف اصلي پژوهش مبني بر مقايسه سر زندگي تحصيلي و اشتياق تحصيلي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي در مدارس اسنثنايي و تلفيقي (عادي) شهر اردبيل نتايج نشان داد در سازگاري تحصيلي و اشتياق تحصيلي دانش آموزان آسسيب ديده شنوايي در مدارس استثنايي و عادي از نظر يکي از متغييرها تفاوت معناداري وجود دارد.
در بررسي هدف فرعي اول مبني بر مقايسه سرزندگي تحصيلي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي در مدارس استثنايي و عادي شهر اردبيل نتايج ن شان داد سرزندگي تحصيلي در دو گروه مدارس عادي و استثنايي متفاوت است نمرات ميانگين نشان ميدهد اين مقياس در مدارس عادي بالاتر از مدارس استثنايي است .
در بررسي هدف فرعي دوم مبني بر مقايسه اشتياق به تحصيل دانش آموزان آسيب ديده شنوايي در مدارس استثنايي و عادي شهر اردبيل نتايج نشان داد اشتياق تحصيلي در دو گروه مدارس عادي و استثنايي متفاوت است نمرات ميانگين نشان ميدهد اين مقياس در مدارس عادي بالاتر از مدارس استثنايي است .
Journal of Communication Disorders, Deaf Studies & Hearing Aids, 3(137), 2.