چکیده:
با شروع عصر انفجار اطلاعات لزوم توجه به آموزش مجازی بیش از بیش احساس شد. اکثر مراکز آموزشی بیشتر در جهت
کاهش هزینههای مادی و نیروی انسانی به دنبال گسترش و توسعه این نوع آموزش رفتند. هدف از این تحقیق بررسی میزان
مقبولیت آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان آن میباشد. این تحقیق از نوع
توصیفی -پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حدود ۳۲۰ نفر از دانشجویان رشته تاریخ و فلسفه آموزشوپرورش بوده که
بهصورت مجازی آموزش میدیدند و حدود ۲۰ نفر از اساتید برجسته و فعال در این حوزه بوده، نمونه تحقیق ۱2۰ نفر از
مجازی میرزائی و همکاران (۱۳۹۷) بوده و میزان روایی آن توسط متخصصان و اساتید و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ
۹% تعیین شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان سهولت کاربرد آموزش مجازی, نگرش، تمایل و سودمندی آن» مورد
اول در سطح قابل قبولی از دیدگاه اساتید و دانشجویان نبوده و سه مورد بعدی در سطح قابل قبولی قرار داشت.
With the onset of the explosion, information on the need for attention to virtual education was felt more and
more, most of the educational centers went further to reduce the cost of material and human resources following
the development of this kind of education. The purpose of this study was to assess the acceptability of virtual
education at the University of Message Light in terms of faculty members and their students. This research is
descriptive-survey. The statistical society of the study consisted of 320 students from the history and philosophy
of education that were trained virtual and about 20 prominent professors and an active participant in this field, a
sample of 120 students and 18 professors Morgan table was selected. The data collection tool was Mirzaee et al.
(2010). The validity of the questionnaire was determined by experts and professors and its reliability was
determined by Cronbach's alpha of 0. 9. The results of the study showed that there was a significant difference
between the ease of use of education Virtual, attitude, willingness and usefulness, the first one was not
acceptable at the level of professors and students, and the next three were at an acceptable level.
خلاصه ماشینی:
فرضیههای فرعی - بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان مفید بودن آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
-بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان سهولت استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
-بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان امنیت استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
-بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان تمایل به استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
فرضیه دوم: بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان سهولت استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
پس فرضیه در سطح 95 درصد اطمینان رد میشود فرضیه سوم: بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان امنیت استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
فرضیه چهارم: بین دیدگاه اساتید و دانشجویان بر میزان تمایل به استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز خوی اختلاف معناداری وجود دارد.
فرضیه چهارم در خصوص تمایل به استفاده از آموزش مجازی بود که مورد تأیید قرار گرفت و نتایج این فرضیه با تحقیق سالاری و کرمی (1393) به این نتیجه رسیدند که میزان رضایت فراگیران از رویکرد یادگیری ترکیبی بهطور معناداری بیش از دو گروه دیگر است.