چکیده:
به نظر بنده خوب شنیدن و خوب دیدن جزء عاملهای بسیار مهم برای ایجاد ارتباط موثر با همکاران و کادر آموزشی هنگام نظارت بالینی از یک آموزشگاه است. بزرگی میگفت نظارت بالینی درست مانند رفتن بر بالین یک بیمار است. هنگام عیادت، هرگز یک بیمار را به جهت ابتلا به بیماری سرزنش نمیکنیم، بلکه در جهت بهبودی هر چه زودتر او تلاش میکنیم یا اگر کاری از ما برنمیآید حداقل به او انگیزه و دلگرمی میدهیم.
طی سالهای خدمتم در گروههای آموزشی آموختهام که وقتی وارد یک آموزشگاه میشوم قبل از هر صحبت و اظهارنظری ابتدا خوب ببینم و خوب بشنوم
پس از هماهنگیهای اولیه کارشناس تربیت بدنی اداره با مدیر و معلم مربوط به منظور یک جلسه نظارت بالینی از مدارس شهرستان گرگان، وارد آموزشگاه دوره ابتدایی خواجه میرزایی شدم. حوالی ظهر بود. دختران دانشآموز در حیاط در حال بازی بودند و معلم تربیتبدنی آنها خانم توحیدی کنارشان در حال فعالیت و ارائه بازخورد بود. ساعت آموزشی رو به اتمام بود، تامل کردم تا کلاس به پایان برسد. در همین حال به فضای اجرای درس تربیت بدنی مدرسه که معمولا شامل حیاط است نگاهی انداختم، زیرا ایمنی و مناسب بودن فضای آموزشی به جهت حفظ سلامت دانشآموزان و کاهش میزان آسیبدیدگی، یکی از مهمترین دغدغههای ماست.
خلاصه ماشینی:
به نظر بنده خوب شنیدن و خوب دیدن جزء عاملهای بسیار مهم برای ایجاد ارتباط مؤثر با همکاران و کادر آموزشی هنگام نظارت بالینی از یک آموزشگاه است.
با دیدن کتب راهنمای معلم، دفتر ثبت فعالیت و ارزشیابی دانشآموزان و پوشه فعالیتهای متنوع خانم توحیدی شامل گواهی حضور مدیر و معلم در دورههای توجیهی درس تربیتبدنی، نمون برگهای آگاهی از سلامتی برای تمامی پایهها به تفکیک هر کلاس و ثبت وضعیت سلامتی دانشآموزان در دفتر نمره، فرمهای گزارش ایمنی و لیست تجهیزات آموزشی آموزشگاه، برگههای تکلیف در منزل دانشآموزان و عکسهای زیبایی از اجرای نرمش در مراسم صبحگاهی، برگزاری مسابقات به مناسبتهای مختلف، نحوه تدریس حرکات پایه، مهارتهای ورزشی، فاکتورهای آمادگی جسمانی و حیطه دانشی و نگرشی در پایههای مختلف تحصیلی، برگزاری جلسات شورای آموزشگاه و شورای ورزشی و کارگاههای آموزشی برای والدین و ...