چکیده:
آگاهی فراشناختی زبانآموزان (تعیینکنندة باور آنها در مورد خودشان که چارچوب فکری پویا دارند یا ایستا) به
سادگی تحت تاثیر تصورات متعصبانه آنها در مورد توان یادگیریشان قرار میگیرد و ممکن است زمانی که بدون
حضور معلم مطالعه میکنند به انتخابهای نامناسبی منجر شود.
هدف تحقیق حاضر، بررسی میزان همبستگی چارچوب فکری فراگیران با درک آنها از یادگیری مستقل است. به
عبارت دیگر، این پژوهش بر این فرض استوار است که برای حل مشکلاتی که فراگیران در داخل یا خارج کلاس درس
با آن مواجه هستند میتوان از اصول روانشناسی استفاده کرد. با این هدف. از 51 نفر فراگیر زبان انگلیسی که با
استفاده از روش نمونهبرداری در دسترس انتخاب شده بودند درخواست شد به دو پرسشنامة چارچوب فکری دووک
(۲۰۰۹) و پرسشنامۀ یادگیری مستقل، که توسط محقق تنظیم شده است، پاسخ دهند. تحلیل آماری دادههای تحقیق
نشان داد که همبستگی متوسط مثبت و معناداری میان متغیرهای تحقیق وجود دارد.
برای یادگیری مستقل, یعنی زمان و مکانی که فراگیران بدون استفاده از دروندادهای معلم مطالعه میکنند. علم
روانشناسی، یادگیری را با شرایط واقعی ارتباط میدهد. به عبارت دیگرء ممکن است فراگیر به دنبال فرضیات و
تصورات ذهنی خود از یادگیری» انتخابهای نادرستی داشته باشد. در این زمان است که او به کمک و هدایت معلم
و مربی متخصص نیازمند است. در پایان, تحقیق حاضر، پیشنهادهایی را ارائه میدهد که به فراگیران زبان انگلیسی
کمک میکند تا باورهایشان را نسبت به توانشان در راه موفقیت بهبود بخشند و در جایی که مستقل مطالعه میکنند
نیز موفق باشند.
Aujourd’hui, en croissant de la communication internationale, la capacité de communiquer en
langues étrangères s’est également accrue. Par conséquent, l’apprentissage d’une langue
étrangère et son utilisation ont été éloignés de l’approche traditionnelle. Les enseignants essaient
toujours de motiver les élèves à exprimer leurs idées et leurs opinions. Dans ce but, on a testé
diverses activités. L’apprentissage coopératif en classe de langue est un élément nécessaire
pour améliorer la compétence de l’expression orale des apprenants.
Le jeu dramatique, en tant qu’activité complexe impliquant toutes les compétences en
communication orale, permet aux apprenants de mieux s’exprimer dans une langue étrangère
en utilisant le corps et la voix. Cette activité est classée comme activité récréative.
Grâce à cela, l’étudiant peut apprendre et pratiquer la langue avec plus de plaisir. Dans cet
article, nous avons essayé d’évaluer le rôle des jeux théâtraux sur la participation à des projets
d’expression orale et nous avons étudié les aspects positifs et inefficaces de ces pratiques chez