خلاصه ماشینی:
اين دستنامه بنا بر اذعان نگارنده ، سندي است که در آن ، ضمن معرفي مباني علمي چارچوب ارزيابي ، پيشينۀ موضـوع در ايران و جهان بررسي و مدل نهايي ارزيابي مؤسسه هاي پژوهشي کشور معرفي مي شود.
در فصل اول با عنوان «مباني علمي ارزيابي پژوهش »، ابتدا به معرفي پنج گروه مجموعه فعاليت هاي علم و فنـاوري بر اساس تعريف يونسکو، از جمله آموزش و مهارت آموزي علم و فناوري ، پژوهش و توسعه ، نوآوري و ساير فعاليـت هـاي صنعتي ، خدمات علمي و فني و فعاليت هاي اداري و ساير فعاليت هاي پشتيبان علم و فناوري ، پرداخته شده است .
در فصل دوم با عنوان «بررسي اسناد بين المللي در ارزيابي پژوهش »، نگارنده بـه معرفـي مـدل هـاي شـاخص محـور بين المللي در حوزة ارزيابي پژوهش ، فناوري و نوآوري ، از جمله انواع دسـتنامه هـا، نظـام هـاي ارزيـابي عملکـرد و برخـي 161 شاخص ها و نشانگرها پرداخته است .