چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تهدید کلیشه ای اضافه وزن بر یادگیری حرکتی و اعتماد به تعادل زنان سالمند بود. بیست و چهار زن سالمند (68/2± 38/62 سال) به طور در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه تهدید کلیشه ای (تأکید بر تأثیرگذاری ویژگی های فردی نظیر اضافه وزن بر عملکرد) و کنترل جای گرفتند. تکلیف شامل حفظ حداکثر تعادل روی تعادل سنج پویا در طول کوشش های 30 ثانیه ای، به صورت 1 کوشش پیش آزمون، 10 کوشش اکتساب و 5 کوشش یادداری انجام شد. پرسشنامه اعتماد به تعادل نیز در دو مرحلۀ پیش آزمون و یادداری تکمیل شد. یافته ها عملکرد تعادلی و اعتماد به تعادل پایین تری را در گروه تهدید کلیشه ای اضافه وزن نسبت به گروه کنترل گزارش کردند. لذا پیشنهاد می شود در موقعیت های مشابه، مربیان، با تأکید بر عدم تأثیرگذاری ویژگی های فردی نظیر اضافه وزن بر عملکرد حرکتی، از بروز تهدیدات کلیشه ای کاسته و از تخریب عملکرد و یادگیری افراد جلوگیری نمایند.
The purpose of this study was to investigate the effect of overweight stereotypical threat on motor learning and balance confidence of the elderly women. Twenty-four elderly women (Mage=62.38 ± 2.68 years) were randomly selected and randomly assigned to two groups of stereotypical threats (emphasis on individual characteristics such as overweight on performance) and control. The task consisted of maintaining the balance on the stabilometer during 30-second trials, 1 trial in the pre-test, 10 trials in the acquisition phase and 5 trials in the retention test. The balance confidence questionnaire was completed in two stages of pre-test and retention. The findings of the study indicated lower motor learning and balance confidence in the overweight stereotypic group compared to the control group, therefore, it is suggested that in similar situations, coaches, with emphasis on the ineffectiveness of individual characteristics Such as overweight on motor performance, reduce stereotype threats and so prevent performance and learning disruptions.
خلاصه ماشینی:
Stereotype Threat Williams Young & Williams McAuley, Mihalko, & Rosengren Baroni Nitz & Choy Kaneda Hu & Woollacott Boyd & Stevens Kulmala 0.
Ikudome, Kou, Ogasa, Mori, & Nakamoto 3.
برای مثال، پژوهشها نشان داده است در انجام یک آزمون ریاضی، زمانی که به زنان گفته شد، این آزمون تفاوتهای جنسیتی را مشخص میکند، نسبت به زمانی که به آنها گفته شد این آزمون بر پایه تفاوتهای جنسیتی طراحی نشده است، آنها به مراتب ضعیفتر از مردان د 9 r, Steele & Quinn"/>r, Steele & Quinn"/>، 1999)، اگر چه پژوهش در مورد اثرات تهدید کلیشهای بر عملکرد مهارتهای آکادمیک و حرکتی مورد توجه قرار گرفته است (اسپنسر و همکاران، 1999)، پژوهشهای کمی در زمینه یادگیری 10 ardozo & Chiviacowsky"/>ardoz viacowsky"/>، 2015).
کلیشههای مربوط به افراد دارای اضافه وزن زیاد است و ممکن ا Chalabave, Sarrazin, Stone, & Cury Steele Stereotyps Inzlicht & Schmader Chasteen, Bhattacharyya, Horhota, Tam, & Hasher Schmader Beilock & McConnell Steele & Aronson Spencer, Steele & Quinn 0.
سایر مطالعات نیز ویژگیهای روانسنجی و روایی مقیاس فوق را برای ارزیابی ذهنی تصویر بدنی ا Shumway-Cook & Woollacott Stabilometer Figure Rating Scale Williams, Gleaves, Cepeda-Benito, Erath, & Cororve مناسب گزارش دادهاند (بایس، بازاتا، فوکس، گراندی و گاوین 1 ، 2009؛ ورتیم، پکستون 2 r"/>r"/>، ا شرکتکنندگان در هرکدام از گروههای آزمایشی در یک اتاق بزرگ تحت آزمایش قرار گرفتند.
تجزیه و تحلیل دادهها در 3 t=" p"/>t=" p"/> کمتر Bays, Bazata, Fox, Grandy, & Gavin Wertheim, Paxton, & Tilgner p برای عملکرد تعادلی و شاخص اعتماد به تعادل استفاده شد.