چکیده:
بر اساس دادههای قومنگاری از دو پروژهی مشاورهای نتیجه میگیریم که استراتژیستها از سه «مکانیسم بصری» (نمایش، هم-جواری و برجستگی ) در ساخت اسلایدهای پاورپوینت استفاده میکنند. این مکانیسمهای بصری معناسازی را از طریق برانگیختن گفتگوها و درنهایت با خلق «وضوح استراتژیک» ایجاد میکنند. هنگامیکه شرکتکنندگان به تصاویر واکنش نشان میدهند، تفسیر اصلاحشدهی خود از استراتژی را میسازند، که این منعکسکنندهی «پژواک استراتژیک» است. ما در این پژوهش بر اساس تعامل بین این سه خرده فرآیند (مکانیسمهای بصری، وضوح استراتژیک و پژواک استراتژیک )، یک مدل فرآیندی بهمنظور درک چگونگی تأثیرگذاری تصاویر بر معناسازی در تعاملات استراتژی ارائه میدهیم. ما با تبیین چگونگی تأثیرگذاری تصاویر در پدید آمدن تعابیر متفاوت از یک استراتژی و خلق ادراک جدید به مطالعات موجود در زمینهی اجرا و فرآیند استراتژی کمک میکنیم، بهویژه هنگامیکه موضوعات از لحاظ سیاسی حساس یا از لحاظ تحلیلی پیچیده هستند.
Relying on ethnographic data from two consulting engagements, we find that strategists use three visual mechanisms (depiction, juxtaposition, and salience) to create PowerPoint slides. These visual mechanisms prompt meaning-making through the conversations they stimulate, creating strategic visibility. As participants react to visuals, they enact revised interpretations of the strategy, reflecting strategic resonance. Based on the interactions among these three subprocesses (visual mechanisms, strategic visibility, and strategic resonance), we develop a process model for how visuals influence meaning making in strategy engagements. We contribute to existing strategy practice and process studies by explaining how visuals help broker divergent interpretations of a strategy and give rise to new understandings, especially when issues are politically sensitive or analytically complex