چکیده:
صنعتگردشگری به کسب و کارهای کوچک و متوسط نیازمند است، زیرا به طور قابل توجهی در رشد و توسعه اقتصادی نقش دارند. بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه، مناسب ایجاد و توسعه کسب و کار است که طی آن کالاها و خدمات نوینی خلق یا ارائه میشوند. بهرهبرداری مناسب از فرصتهای کارآفرینانه برای ایجاد زمینههای اشتغال مولد در چارچوب فعالیت کسب و کارهای کوچک و متوسط یکی از بخش های اصلی و بالقوهی صنعت گردشگری و کارآفرینی است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه صنعت گردشگری انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان میدهد که کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق چهار کانال کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصتهای شغلی و افزایش درآمد بر صنعت گردشگری تأثیرگذارند. این قبیل از کسب و کارها رشد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی جامعه را تسریع میبخشند.