چکیده:
با تشدید رقابت در تجارت و تغییرات سریع فناورانه و نیز افزایش قدرت و حق انتخاب مشتریان ، موفقیت از آن شرکتهایی خواهد بود که قادر باشند به نحو شایسته تری انتظارات وارزش های مورد نظرمشتریان را درک و شناسایی کرده و به نحو مطلوب به آنها پاسخ دهند. یکی از این ارزش ترین داراییهای هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکتهایی که از نظرارزش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی میتوانند درمیان دیگر شرکتها درصنعت مربوط به خودشان، سودآورترتلقی گردند. ارزش ویژه برند هر سازمان بازتابی از رعایت مسئولیت اجتماعی توسط آن هاست. در این تحقیق، به بررسی رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی و حاشیه سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است. در این پژوهش برای اندازه گیری برند تجاری از حاشیه سود خالص استفاده کردیم. نتایج این پژوهش نشان میدهد بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و حاشیه سود خالص رابطه معناداری وجود دارد.