چکیده:
هدف این پژوهش مدلیابی کیفیت رابطۀ مربی _ ورزشکار بر اساس کمال-گرایی مربیان با واسطهگری بخشش و رفتار کنترلی بود. در این پژوهش 270 مربی شرکت و مقیاسهای کمالگرایی، بخشش، رفتار کنترلی و کیفیت رابطه را تکمیل کردند. ارزیابی الگوی پیشنهادی از طریق مدلیابی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج نشان داد که کمالگرایی بر کیفیت رابطۀ مربی _ ورزشکار تأثیر منفی دارد. نتایج همچنین نشان داد که بخشش بر کیفیت رابطۀ مربی تأثیر مثبتی دارد، اما تأثیر رفتار کنترلی بر کیفیت رابطۀ مربی _ ورزشکار منفی بود. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که بخشش و رفتار کنترلی در رابطۀ بین کمالگرایی و کیفیت رابطه نقش واسطهای معناداری ایفاء میکنند و با ورود این عوامل جهت رابطۀ کمالگرایی با کیفیت رابطۀ معکوس (مثبت) میشود. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر رابطۀ بین کمالگرایی و کیفیت رابطه در مربیان یک رابطۀ خطی ساده نیست، بلکه متغیرهای بخشش و رفتار کنترلی در این رابطه نقش واسطهای مهمی دارند.
The aim of this study was to examine a model of Coach-athlete relationship quality based on coaches’ perfectionism and verifying mediating role of forgiveness and controlling behavior. in this study A total of 270 coaches completed four scales: Perfectionism, Forgiveness, Controlling Behavior, and Quality of Relationship. The proposed model was evaluated using structural equation model. Result revealed that coaches’ perfectionism negatively predicted quality relationships with their athletes. Results also revealed that coaches’ forgiveness positively predicted quality relationships but coaches’ controlling behaviors negatively predicted quality relationships toward their athletes. The results of path analysis revealed that the relationship between coaches’ perfectionism and the relationship quality toward their athletes were mediated by forgiveness and controlling behaviors, and Perfectionism was inversely (positive) related to relationship quality with the entry of these mediators. its concluded that relationship between perfectionism and quality relationships is not a simple linear one, but other variables such as forgiveness and coaching behaviors play a mediating role in this relationship.
خلاصه ماشینی:
Cheung"/>ote No="459" Jowett, & Shanmugam Marcus Weise Coach-Athlete Relationship Davis, Appleby, Wetherell, & Gustafsson Yang Commitment Closeness Complementarity Cheval, Chalabaev, Quested, Courvoisier, & Sarrazin 0.
از سوی دیگر در مورد اینکه افراد کمالگر Bartholomew Isoard-Gautheur Rocchi, & Pelletier Webb, Hirsch, Visser, & Brewer Rodenbeck Dominance Alam, Rafique, & Anjum Organizing Position of authority مکانیسمهایی روابط بینفردی خود را با ورزشکاران تنظیم میکنند، اطلاعات زیادی در دسترس نیست.
دارای 15 سئوال است و چهار شیوه رفتار کنترلی مربیان شامل کنترل با استفاده از پاداش 8 (چهار سئوال، به عنوان مثال: من سعی میکنم از طریق دادن قول پاداش به ورزشکارم انگیزه بدهم تا خوب عمل کند)، Quality of Coach-Athlete Relationship Questionnaire Exploratory Factor Analysis Varimax Rotation Spearman–Brown Heartland Forgiveness Scale Thompson Controlling Coach Behavior Scale (CCBS) Controlling Use of Praise/ Rewards ملاحظات مشروط /پذیرش مشروط منفی 1 (چهار سئوال، به عنوان مثال: اگر ورزشکارم رضایتم را جلب نکند، کمتر به او توجه میکنم)، تهدید/ارعاب 2 (چهار سئوال، به عنوان مثال: اگر کارهایی را که از ورزشکارم میخواهم انجام ندهد، در مقابل دیگران شرمندهاش میکنم) و کنترل شخصی بیش از اندازه 3 (سه سئوال، به عنوان مثال: من انتظار دارم که تمام زندگی ورزشکارم حول محور فعالیتهای ورزشیاش باشد) را اندازه میگیرد.
به علا Wu, Chi, Zeng, Lin, & Du Toktas Çerkez Moen, Hrozanova, Stiles, & Stenseng Stebbings, Taylor, Spray, & Ntoumanis Ntoumanis, Quested, Reeve, & Cheon سوم درمانهای شناختی رفتاری 1 ، آموزش بخشش به عنوان عاملی مهم در بهبود روابط بین فردی در مطالعات خارج از محیط ورزش مورد توجه جدی قرار گرفته است (کوردوا، کاوتیلی، سایمون و صباگ 2 ، 200 > یافتههای این پژوهش پتانسیل ترکیب دو دیدگاه را نشان میدهد.
Journal of sport and exercise psychology, 32(2), 193- Cognitive-Behavioral Therapies Cordova, Cautilli, Simon, & Sabag 8.