خلاصه ماشینی:
"نقد (به تصویر صفحه مراجعه شود) بچههای بهشت [دربارهء رمان«استخوانهای دوستداشتنی»اثر الیس سبالد] ترجه فریدون قاضینژاد مصطفی فعلهگری رمان«استخوانهای دوست داشتنی»سرآغازی تکاندهنده دارد؛ تکاندهنده و پرسشبرانگیز:چرا در جامعهء ثروتمند،متنوع و مدعی ایالات متحده آمریکا چنین رخدادهای تکان دهنده و بلکه هراسباری پدید میآید؛ آن هم نه در آغاز مهاجرت و اشغال سرزمین خدادادی بومیان و علیه سرخپوستان بیپشت و پناه،بلکه در پایانهء قرن بیستم میلادی و در میان خود سفیدپوستان غوطهور در پول و اسلحه و دموکراسی لیبرال؛به راستی چرا دختری نوباوه را،همچون هزاران دختر نوباوهء آمریکایی دیگر،چنان که در داستان «استخوانهای دوستداشتنی»آمده است،به کثافت میکشند و آنگاه با دشنه تکهتکهاش میکنند.
»1 هرچند مایکل مور نخستین هنرمند روشنفکر معترض به جامعهء آمریکایی نیست و آخرینشان هم نخواهد بود، اما نقد آگاهانه و دلسوزانهء وی بر بهشت برین سرمایهداری جهانی،آن هم در آغاز قرن بیست و یکم میلادی،نشان از حقیقتگرایی نقدها و دیدگاههای داستاننویسان،شاعران،سینماگران و اندیشمندانی دارد که دهها سال پیش از نامدار شدن و اعتراض پرشور مایکل مور،گرایشهای بنیادی ریشه دوانده در زندگی آمریکایی را با دلسوزی،آگاهی و دوراندیشی بر ترازوی تحلیل و نقد خود گذاردند و هشدارها دادند.
او مردی است پرخور که تا خرخرهاش غذا میخورد و جامعه نیز همهگونه ابزار هوسرانی جنسی را پیرامونش چیده است؛پس، راستی را،برای او چه پیشآمده است که به دختری نوجوان و نورس یورش میبرد و هستی او را از هم میپاشد و تکهتکهاش میکند؟ الیس بسالد،پاسسخ این پرسش سهمگین را در متلاشی شدن نهاد خانواده،خیانت آشکار و پنهان زن و شوهر به همدیگر و گسست حرمتهای اخلاقی در میان بخش گستردهای از جامعهء پیرامون آقای هاروی میجوید و به خوانندهء متن داستان خود مینمایاند."