چکیده:
در این مقاله ما دیدگاهی تحلیلی را توصیف کرده و در آن سیاست های آموزشی به عنوان طرح هایی برای
حمایت از یادگیری معرفی خواهیم کرد. از دیدگاه طراحی یادگیری، یک سیاست شامل ٣ مولفه است که
ما آنها را به عنوان چگونگی، چرایی و چه سیاستی می نامیم: اهداف یادگیری اعضای گروه مورد هدف
سیاست، حمایت از فرایند یادگیری آنها و اغلب منطق ضمنی برای علت احتمال موثربودن این حمایت ها .
ما با توصیف ٤ نوع پشتیبانی برای یادگیری جایگاه های جدید، رویدادهای یادگیری، روال سازمانی و
ابزارهای جدید، چگونگی سیاستگذاری را توضح می دهیم. طبق بحث ما در مورد منطق هر یک از انواع
پشتیبانی، حدس می زنیم سیاست هایی که در حمایت از یادگیری حرف های متعاقب موثر هستند، شامل
ترکیبی از موارد زیر باشند: جایگاه های جدید که راهنمایی های تخصصی را ارائه می دهند، رویدادهای
یادگیری بابرنامه و متسمر که در آن از ابزارهایی برای تمرین استفاده می شود، برنامه های سازمانی با دقت
طراحی شده با اطلاعات بیشتر و استفاده از ابزارهای جدید که از ادغام آنها در عمل پشتیبانی می شود. ما
تحلیلی از سیاست را در تلاش یک منطقه شهری برای حمایت از ارائه آموزه های ریاضیات مدرسه
راهنمایی در استفاده از روش های بلند پروازانه آموزشی ارائه خواهیم داد. داده های مورد تجزیه و تحلیل
شامل مصاحبه های ضبط شده صوتی با معلمان، مربیان ریاضیات، مدیران مدارس و مدیران ارشد در مناطق
است .تجزیه و تحلیل نمونه نشان داد که چشم انداز طراحی یادگیری هم هنگام طراحی سیاست ها و هم
هنگام بازنگری در سیاست ها پس از اجرا برای موثرتر کردن آنها مفید است.
خلاصه ماشینی:
اين جنبه از سياست فرض ميکند که مدرسان به عنوان رهبران آموزشي (موثر) در رياضيات مهارت بيشتري کسب کرده و بنابراين ميتوانند مديران را ٢٤٤ فصلنامه مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي سال چهارم ، شماره بيستم ، زمستان ١٣٩٩ راهنمايي کنند زيرا آنها سعي ميکنند از پيشرفت معلمان رياضي در روشهاي کلاسي شان حمايت کنند (Bryk، ٢٠٠٩؛ Spillane Thompson، ١٩٩٧).
٢٥٣ Carpenter, Fennema, Franke, Levi, & Empson, 1999; Franke et al.
علاوه بر اين ، مصاحبه هاي مدير و معلم نشان داد که اگرچه مديران زمان قابل توجهي را در کلاس ها ميگذرانند، اما بازخوردي که آنها به معلمان نشان ميدادند بيشتر بر روي ويژگيهاي سطحي آموزش متمرکز بود (به عنوان مثال داشتن يک ديوار واژه (براي مثلا زبان انگليسي) يا انتقال اهداف به جاي درخواست از ٢٥٩ آناليز سياست هاي تربيتي: يک چشم انداز طراحي يادگيري سال چهارم ، شماره بيستم ، زمستان ١٣٩٩ دانش آموزان براي توضيح استدلال آنها در حين بحث هاي کلاسي يا حفظ دقت در کارهاي آموزشي).
در مورد سياست هاي منطقه بي براي مديران به عنوان مديران آموزشي، تنها پشتيباني طراحي شده اي که ما آن را شناسايي کرديم شامل مشارکت مشترک در فعاليت هاي نزديک به تمرين (روش هايي که موجب پيشرفت آموزش دانش آموزان ميشوند) و نظارت هاي حضوري از روند يادگيري برنامه ريزي شده بود که انتظار ميرفت توسط مربي رياضيات انجام ٢٦٢ فصلنامه مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي سال چهارم ، شماره بيستم ، زمستان ١٣٩٩ پذيرد.
Educational design research at the district level: A methodology for supporting instructional improvement in middle school mathematics at scale .