چکیده:
برای شناسایی مولفههای اشتراکگذاری دانش در این پژوهش برای اطمینان از موثر بودن شاخصهای شناسایی شده به عنوان اشتراکگذاری دانش از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته بین خبرگان استفاده شد. با توجه به نتایج مصاحبه با خبرگان، نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که ابعاد اشتراک گذاری دانش بین اعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شامل دانش محوری با مولفههای کدگذاری دانش با 5 شاخص، شخصیسازی دانش با 4 شاخص و توجه به دانش ضمنی با 4 شاخص؛ فرد محوری با مولفههای نگرش با 4 شاخص، تمایل با 4 شاخص و رفتار با 4 شاخص؛ دانشگاه محوری با مولفههای انعطاف پذیری با 4 شاخص، قانون مداری با 4 شاخص و ارتباطات با 3 شاخص بود. در نهایت هدف اصلی از انجام این پژوهش واکاوی سیاستگذاری کلان آموزشی در کشور با نگاهی به شناسایی و تبیین ابعاد و مولفههای اشتراکگذاری دانش بین اعضا هئیتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بود.
To identify the components of knowledge sharing in this study, to ensure the effectiveness of the identified indicators as knowledge sharing, the semi-structured interview method was used between experts. According to the results of the interview with experts, the results showed that the dimensions of knowledge sharing between faculty members of Islamic Azad University include knowledge-based knowledge with knowledge coding components with 5 indicators, knowledge personalization with 4 indicators and attention to tacit knowledge with 4 indicators; person with the components of attitude with 4 indicators, desire with 4 indicators and behavior with 4 indicators; The university was centered on the components of flexibility with 4 indicators, the rule of law with 4 indicators and communication with 3 indicators. Islamic Azad University of Tehran Province.