چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی واولویت بندی عوامل موثربروفاداری میباشد. روش تحقیق حاضر پیمایشی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه خیرین باسابقه شهرستان قوچان به تعداد 145 نفر میباشند. که به صورت انتخاب در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته 18 سوالی برمبنای طیف لیکرت 5 تایی خیلی کم تا خیلی زیاد بود که روایی و پایایی آن بر اساس روشهای معتبر مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روش دلفی طی چندمرحله پرسشنامه به کمک خیرین تنظیم گردید و همچنین از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تفسیر انجام گردید نتایجنشان داد بعد کیفیت درک شده با بار عاملی 95/0 درجهت عوامل موثربروفاداری نیکوکاران بیشترین اهمیت را دارد بعد از عامل شهرت با بار عاملی 93/0 درمرتبه دوم اهمیت قرار دارد و دیگر ابعاد در درجات بعدی قرار گرفتند.
The purpose of this study is to investigate and prioritize the effective factors of loyalty. The method of the present research is survey and the statistical population of this research includes all 145 veterans of Quchan city. Which were selected as available as a research sample. The research instrument was a researcher-made 18-item questionnaire based on a 5-point Likert scale that was very low to very high, the validity and reliability of which were confirmed by valid methods. In order to analyze the information obtained from the Delphi method, a questionnaire was prepared with the help of donors in several stages and also the structural equation technique was interpreted using LISREL software. It is important after the factor of reputation with a factor load of 0.93 is in the second place of importance and other dimensions were placed in the next degrees.
خلاصه ماشینی:
جهت تجزيه و تحليل اطلاعات بدست آمده از روش دلفي طي چندمرحله پرسشنامه به کمک خيرين تنظيم گرديد و همچنين از تکنيک معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار ليزرل تفسير انجام گرديد نتايجنشان داد بعد کيفيت درک شده با بار عاملي ٠/٩٥ درجهت عوامل موثربروفاداري نيکوکاران بيشترين اهميت را دارد بعد از عامل شهرت با بار عاملي ٠/٩٣ درمرتبه دوم اهميت قرار دارد و ديگر ابعاد در درجات بعدي قرار گرفتند .
بااهميت يافتن وفاداري نيکوکاران در جامعه معاصر، به تدريج اين مفهوم در نزد سياست گذاران ، برنامه ريزان و دولتمردان از جايگاه خاصي برخوردارشد تاجايي که سنجش سرمايه اجتماعي وبه تبع آن وفاداري نيکوکاران درقانون برنامه توسعه اقتصادي، اجتماعي کشور، نيز مورد توجه قرارگرفت وضعيت وفاداري نيکوکاران در ايران به دو طريق پرداخته شده است : يکي در پژوهش هايي که در خصوص سرمايه اجتماعي درايران و برخي مناطق شده که دراين نوع تحقيقات ، وفاداري نيکوکاران به عنوان يکي از موضوعات اصلي سرمايه اجتماعي، مورد سنجش قرارگرفته ، ودوم تحقيقاتي که مستقيما به موضوع وفاداري نيکوکاران پرداخته اند.
کرونينوتيلور (٢٠١٤) دريافته هاي تجربي خود روابط بين کيفيت خدمات ، رضايت مشتري و تصميم خريدار را مورد بسط و بررسي قرار مي دهند که مطالعات انجام شده توسط آنان ارائه کننده اين مطلب است که کيفيت خدمات از مقدمات رضايت مشترياست و رضايت مشتري تأثيرقابل ملاحظه اي روي تصميمات خريد خواهد داشت .
New York: free press.
F. (1995) Trust : the Social Virtues and Creation of Personality, New York , free press .
Down to Earth Sociology , New York , the free press .
Trust and Power, New York:John Wiley.