چکیده:
ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺸﺘﺮی ﮔﺮاﯾﯽ و رﻗﯿﺐ ﮔﺮاﯾﯽ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﺮﻧﺪ ﺑﻮد. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻫﺪف، ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﺟﻬﺖ روش، ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ و از ﻧﻮع ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺪﯾﺮان و ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﺑﺎﻧﮏ ﻣﻠﺖ اﺳﺘﺎن ﮔﻠﺴﺘﺎن ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد 100 ﻧﻔﺮ ﺑﻮدﻧﺪ. ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﺪول ﮐﺮﺟﺴﯽ و ﻣﻮرﮔﺎن 80 ﻧﻔﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی از روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﺳﺎده اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ ﺑﺎ روش ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻟﯿﺰرل اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﮔﺮاﯾﯽ ﺑﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﺮﻧﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ دارد. رﻗﯿﺐ ﮔﺮاﯾﯽ ﺑﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﺮﻧﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ دارد. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﯾﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ دارد. ﻣﺸﺘﺮی ﮔﺮاﯾﯽ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﯾﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ دارد. رﻗﯿﺐ ﮔﺮاﯾﯽ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﯾﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ دارد.
خلاصه ماشینی:
لذا سوال اصلی تحقیق عبارت است از اینکه آیا مشتری گرایی و رقیب گرایی بر توسعه محصول جدید با توجه به نقش میانجی مدیریت استراتژیک برند در بانک ملت استان گلستان تاثیر دارند؟ 2-مبانی نظری 2-1-مشتری گرایی یکی از ابعاد بازارگرایی، مشتري گرایی است.
در این بخش، با توجه به مبانی نظري و پیشینۀ مطالعات ذکرشده، مدل مفهومی پژوهش معرفی می شود که تاثیر مشتری گرایی و رقیب گرایی بر توسعه محصول جدید با توجه به نقش میانجی مدیریت استراتژیک برند را در شکل(1) نشان : / شکل1.
تجزیه و تحلیل داده ها با روش معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل ا Zain & et al Shu-Hua Hsu & Fang 4-تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق، براي سنجش اثر متغیرهاي مستقل بر متغیر وابسته و آزمون فرضیه ها و برازندگی مدل از مدل معادلات ساختاري نرم افزار Lisrel و براي توصیف آماري داده هاي جمعیت شناختی از نرم افزار SPSS استفاده شده است.
بررسی فرضیه هاي تحقیق {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 5- نتیجه گیری بر اساس نتایج جدول (4)، در بررسی اثر مشتری گرایی بر مدیریت استراتژیک برند، مشخص شد که مشتری گرایی بر مدیریت استراتژیک برند تاثیر دارد که با نتایج تحقیق لطیفیان و منظمی برهانی(1394) همسو می باشد.
در بررسی اثر مدیریت استراتژیک برند بر توسعه محصول جدید، مشخص شد که مدیریت استراتژیک برند بر توسعه محصول جدید تاثیر دارد که با نتایج تحقیق لطیفیان و منظمی برهانی (1394) همسو می باشد.
Keywords: Customer orientation, Competitiveness, New product development, Strategic brand management.